شماره ۳۶۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
جدایی زوج‌ها به خاطراجاره بالا درکرمان

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمان با اشاره به ادامه رکود بازار مسکن، از سیر صعودی افزایش اجاره بهای مسکن در کرمان خبرداد و گفت:  این موضوع باعث از هم پاشیدن کانون بسیاری از اجاره نشینان کرمانی، به‌خصوص زوج‌های جوان شده است و این زیبنده دولت تدبیر و امید نیست.  
«محمود رشیدی‌زاده‌کرمانی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:  به‌رغم رکود نسبی در بازار مسکن کرمان، قیمت اجاره بهای منازل مسکونی به شکل صعودی رو به افزایش است.  
وی با بیان این‌که «قریب یک سوم خانواده‌های شهر کرمان اجاره نشین هستند» تأکید کرد: وضع اکثر این مستاجران دردناک وناراحت‌کننده است.  
وی افزود:  اطلاعات واصله از مشاوران املاک سطح شهر کرمان درخصوص وضع بازار اجاره بهاء و میزان توان پرداخت اجاره نشینان از یک واقعیت تلخ حکایت دارد و آن این است که بسیاری از مستاجران عنوان می‌کنند که به دلیل افزایش بی‌رویه اجاره بهای منازل مسکونی طی سال‌های اخیر وعدم توانایی آنها در اجاره کردن یک واحد مسکونی مستقل، به صورت توافقی از همسرشان جدا شده‌اند و اکنون متقاضی منزل مجردی در حاشیه‌های شهر و روستاهای اطراف شهر هستند.  
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمان با بیان این‌که «طبق آخرین آمار موجود، در بیش از 185‌هزار واحد مسکونی شهر کرمان سکونت جاری است» گفت:  61‌هزار از این واحدهای مسکونی در اختیار خانواده‌های اجاره نشین قرار دارد که مساحت 21‌هزار از این واحدها زیر 50 مترمکعب است.  
رشیدی‌زاده گفت:  6500 واحد مسکونی در کرمان نیز خالی است و مالکان آن ترغیبی به عرضه آن در بازار اجاره ندارند.  
وی افزود: کرمان از این لحاظ رکود دار منازل خالی در جنوب شرق کشور است.  
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمان معتقد است که دولت نهم و دهم در مورد مسکن استیجاری، مطابق با برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه عمل نکرده است.  
رشیدی‌زاده گفت: اگر دولت در مورد ساخت‌وساز مسکن‌های استیجاری«بی‌مسئولیت» باشد، به‌طور قطع قیمت اجاره‌بهاء همواره سیر صعودی خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: هر چه توازن بیشتری میان عرضه و تقاضای مسکن ایجاد شود، بحران کمتری را در بخش مسکن خواهیم داشت.  
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمان با بیان این‌که «هم‌اکنون در شهر کرمان، افزایش چشمگیر متقاضیان مسکن استیجاری از یک سو و کاهش تمایل صاحب خانه‌ها به اجاره دادن منزل خود از سوی دیگر، توازن بازار اجاره بهاء را بر هم زده است» تصریح کرد:  بدون اغراق در حاضر بسیاری از مستاجران کرمان در به در و در حسرت یک سقف اجاره‌ای هستند. 


تعداد بازدید :  190