شماره ۳۶۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
گزارش

 یورو4 از آلودگی هوا در اصفهان می‌کاهد
استاندار اصفهان گفت:  تعداد روزهای با آلودگی هوا در اصفهان بیشتر از تهران است و با توجه به این‌که 70‌درصد از آلودگی هوا به حمل‌ونقل درون شهری مربوط می‌شود، توزیع بنزین یورو 4 تأثیر مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.  به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران این بخش اظهار کرد:  به دلیل این‌که از استان اصفهان به‌عنوان یک استان برخوردار یاد می‌شود از منابع دولتی به صورت محدود بهره‌مند می‌شود و همین امر باعث شده که مدیریت استان به دنبال ایجاد منابع جدید در داخل استان باشد. زرگرپور با اشاره به این‌که در اجلاس استانداران سراسر کشور در‌سال گذشته از آنان خواسته شد که درخصوص کاهش مصرف گاز اقدامات اساسی صورت دهند و همکاری‌های لازم را داشته باشند، افزود:  مدیریت استان اصفهان نیز با مدیریتی جهادی در این راه اقدامات قابل قبولی را انجام داد. وی به مصرف بالای گاز در صنایع استان اشاره کرد و افزود:  صنایع سهم قابل توجهی در تولید کشور و اشتغال دارند و با این وجود با هماهنگی‌های صورت گرفته مصرف آنها کاهش یافت و رضایت نسبی درخصوص کاهش مصرف گاز ایجاد شد.  استاندار اصفهان به آلودگی هوا توسط نیروگاه‌های استان اشاره کرد و افزود:  کمبود گاز در این نیروگاه‌ها باعث شده است که با مصرف سوخت‌های جایگزین روزانه حجم بالایی از مواد آلاینده وارد هوای شهر اصفهان شود. زرگرپور با بیان این‌که به‌طور استاندارد باید 2 ماه از‌سال نیروگاه‌ها از سوخت مازوت استفاده کنند، عنوان کرد: متاسفانه در نیروگاه‌های استان اصفهان 8 ماه مازوت و تنها 4 ماه گاز مصرف می‌شود و باید وزارت نفت درخصوص تخصیص گاز به این نیروگاه‌ها اقدام کند. استاندار اصفهان افزود: اصل دولت تدبیر و امید بر شفاف‌سازی است و از وزارت نفت درخواست دارم که نسبت به برطرف کردن حجم بالای آلودگی دو نیروگاه موجود در اصفهان تا جایی که امکان دارد عنایت ویژه داشته باشد.  زرگرپور در ادامه به تولید بنزین یورو 4 در اصفهان و ضرورت مصرف این بنزین در این شهر اشاره کرد و افزود:  با توجه به وعده‌ مدیران درخصوص توزیع بنزین یورو 4 از ابتدای مهرماه در اصفهان، امیدواریم با مصرف این بنزین مقداری از حجم آلودگی هوای شهر اصفهان کاهش یابد.  وی با بیان این‌که تعداد روزهای با آلودگی هوا در اصفهان بیشتر از تهران است، تصریح کرد:  70‌درصد از آلودگی هوا به حمل‌ونقل درون شهری مربوط می‌شود و توزیع بنزین یورو 4 تأثیر مهمی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت. زرگرپور اذعان کرد: آب سالم و هوای سالم دو درخواست اساسی مردم اصفهان از دولت است و امیدوارم که درخواست مردم اصفهان به گوش مسئولین مربوطه در هیأت دولت برسد.  استاندار اصفهان با تأکید بر این‌که امکان مصرف سوخت مازوت در دو نیروگاه استان حتی برای یک دقیقه هم امکانپذیر نیست، افزود:  باید گاز مورد نیاز برای مصرف این نیروگاه‌ها تأمین شود.

روند خشکسالی وضع مناطق ییلاقی استان سمنان را بحرانی کرد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از خشکسالی و خسارات ناشی از آن در سطح استان خبر داد و گفت: روند خشکسالی وضع مناطق ییلاقی سمنان را بحرانی کرده است. به گزارش مهر، سیدحسن میر عماد در گفت‌وگو با خبرنگاران در محل اداره كل منابع طبيعي و آبخیزداری استان سمنان با یادآوری این‌که 98‌درصد از سطح استان سمنان را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد بیان کرد: طی خشکسالی‌های اخیر بیش از 50‌درصد از مراتع استان آسیب دیده و به‌طور متوسط بالغ بر 50‌درصد از تولید علوفه دامی نیز کاهش پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد با ادامه این روند، وضع بحرانی را در بخش زراعی و دامداری مناطق ییلاقی پیش رو خواهیم داشت.   مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین وجود 352‌هزار هکتار جنگل با پوشش گیاهی متنوع را در سطح استان یادآور شد و افزود: متاسفانه آتش‌سوزی منجر به آسیب‌دیدن بخش قابل‌توجهی از بافت‌های جنگلی شده است و لذا احتمال وقوع مجدد آن زیاد است.
میرعماد گفت: ازجمله اقدامات به عمل آمده در این زمینه آموزش نهادهایی چون ارتش، هلال احمر، بسیج و سایر نهادهای مردمی در زمینه اطفای حریق است و با توجه به امکاناتی که در اختیار دهیاری‌ها قرار داده شده خسارات ناشی از آتش‌سوزی در مقایسه با گذشته کاهش چشمگیری داشته است.


تعداد بازدید :  204