شماره ۶۱۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
روی خط خبر

معاون سیاسی وزیر کشور: تکلیف ما در برگزاری انتخابات حراست از رأی مردم است
محمدحسین مقیمی، با اشاره به حق‌الناس بودن رأی مردم گفت: تکلیف ما در برگزاری انتخابات حراست از آرای مردم است. به گزارش ایرنا، مقیمی در جلسه ستاد انتخابات استان تهران که با حضور فرمانداران و بخشداران این استان برگزار شد؛ افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و برگزاری انتخابات باشکوه دو موضوع مهم مرتبط با انتخابات است. مقیمی با بیان این‌که براساس قانون، وزارت کشور مسئولیت تنظیم سیاست و امور داخلی کشور را برعهده دارد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم علاقه‌مندی مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی بیشتر شود. معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: اگر مردم احساس کنند برگزارکنندگان انتخابات فعالیت خود را براساس قوانین و ضوابط به‌طور دقیق انجام می‌دهند در انتخابات حضوری پرشور خواهند داشت. رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان این‌که اولین شرط تحقق حضور حداکثری مردم اعتمادسازی است، خاطرنشان کرد: روش‌ها، برخوردها و کارهای ما اعتماد مردم را جلب می‌کند.

در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران

سومین جلسه دادگاه خبرنگار واشنگتن‌پست برگزار شد
سومین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون رضاییان در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران روز گذشته، به صورت غیرعلنی برگزار شد. به گزارش ایلنا، جیسون رضاییان تیرماه ‌سال گذشته دستگیر شد و در کیفرخواست وی که وکیلش از آن خبر داده بود، اتهامات جاسوسی ذکر شده بود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در گفت‌وگو با فارس: شاهد برخی رفتارهای غیرمنصفانه در آستانه انتخابات هستیم
سیدشهاب‌الدین چاوشی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به همایش مشترک فرمانداران و بخشداران با مسئولان ستاد انتخابات استان تهران اظهار داشت: وظیفه اصلی ما حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در عرصه دو انتخابات ملی کشور و برنامه‌ریزی و تلاش برای انتخاباتی سالم، بی‌حاشیه و اعتمادساز برای نظام جمهوری اسلامی ایران است. وی تاکید کرد:‌انتخابات ابزار مهم تقویت همبستگی وفاق ملی و ارتقای کارآمدی نظام است و به هیچ‌وجه نباید فردی یا گروهی از آن به‌عنوان اسباب تضعیف حاکمیت و اقتدار ملی بهره گیرد، در آستانه انتخابات متاسفانه شاهد برخی رفتارهای غیرمنصفانه برای کوبیدن رقبا هستیم که در این ضمن علاوه بر پایمال شدن حقوق افراد و حیثیت آنان، حقوق عمومی جامعه حاکمیت به واسطه القای بدبینی‌ها و سیاه‌نمایی‌ها لکه‌دار می‌شود، ما با رونمایی از منشور اخلاقی انتخابات همگان را به رعایت چارچوب‌های قانونی، شرعی و اخلاقی فرامی‌خوانیم.

بررسی «همگرایی و وحدت اصولگرایان» در جلسه نمایندگان 3‌تشکل اصولگرا با باهنر
صادق محصولی عضو ارشد جبهه پایداری در گفت‌وگو با تسنیم، از دیدار نمایندگان 3تشکل مؤتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران با محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط‌امام و رهبری و جامعه اسلامی مهندسین خبر داد. وی اظهار داشت: نمایندگان حزب مؤتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی دیداری را با محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه اسلامی مهندسین برگزار کردند. عضو ارشد جبهه پایداری درباره مباحث مطرح شده در این دیدار افزود: در این دیدار درخصوص همگرایی و وحدت اصولگرایان بحث و بررسی صورت گرفت. محصولی گفت: البته ما جلسات دیگری را به صورت مشترک با آقای باهنر برگزار می‌کنیم؛ به‌طور مثال در جلساتی که با جامعه روحانیت به صورت مشترک برگزار می‌شود آقای باهنر از جبهه پیروان، آقای زاکانی از جمعیت رهپویان، حجت‌الاسلام آقاتهرانی و بنده از جبهه پایداری، آقای فدایی از جمعیت ایثارگران و حجت‌الاسلام تقوی از جامعه روحانیت مبارز شرکت می‌کنند.

قائم‌مقام وزیر کشور: برنامه‌ای برای برگزاری جشن هسته‌ای از دولت به وزارت کشور ابلاغ نشده
حسینعلی امیری در حاشیه هفتادوپنجمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برنامه‌ای درباره برگزاری جشن هسته‌ای از دولت به وزارت کشور ابلاغ شده است یا خیر، گفت: برنامه‌ای از دولت به وزارت کشور ابلاغ نشده است. به گزارش فارس، وی با بیان این‌که گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی نیز درخواستی نداشته‌اند، اظهار داشت: هرگونه تجمعی به هر عنوانی نیاز به مجوز قانونی دارد و تجمعات فاقد مجوز قانونی مشمول مقررات تجمعات غیرمجاز است.

 


تعداد بازدید :  196