شماره ۶۱۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
حدادعادل: تشنه قدرت نیستیم
اصولگرایان نگران سوراخ تفرقه

گروه سیاسی| «شرایط ما و جامعه در انتخابات آخر ‌سال با دوره‌های قبلی متفاوت است. آنهایی که از‌ سال ۷۶ به این طرف تجربه دارند تصدیق می‌کنند که جای نگرانی وجود دارد.» حدادعادل با گفتن این جملات در مراسم ضیافت افطار شورای همگرایی اصولگرایان تلاش کرد اهمیت اتحاد در مقابل اصلاح‌طلبان را بار دیگر به اصولگرایان گوشزد کند. جریان سیاسی که «اتحاد» برایشان به بزرگترین دشواری سیاسی تبدیل شده و برای رسیدن به آن از تمام توان و سرمایه‌های خویش استمداد می‌طلبند و هرچند در ظاهر امر کار به خوبی و خوشی پیش می‌رود، تجربه سالیان گذشته نشان داده است که در لحظات آخر طوفان تفرقه چنان اردوگاه اصولگرایان را در می‌نوردد که درنهایت آنچه به انتخابات می‌رسد، کاملا متفاوت است از آنچه پیش از این برای انتخابات تدارک دیده بودند.
غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس هفتم و رئیس فراکسیون اصولگرایان (اقلیت) مجلس نهم در این مراسم همچنین گفته است: مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود ما از سوراخ تفرقه چند بار باید گزیده شویم؟ آیا باید یک بار دیگر این موضوع را تجربه کنیم؟ حدادعادل گفته است: بنده تشخیصم این است که اگر همه نیروهای اصولگرا و جریاناتی که به رهبری وفادار هستند دست به دست هم دهند باز هم نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد. شرایط طوری است که نمی‌شود هر کسی کار خود را بکند وقتی با وحدت کار سخت پیش رود دیگر با تفرقه چه اتفاقی خواهد افتاد؟
وی با اشاره به فعالیت‌های جبهه یکتا افزود: تلاش‌هایی هم توسط برخی از فعالان دولت قبل صورت گرفته است و دور هم جمع شده‌اند تا بتوانند به وحدت کمک کنند. حدادعادل از انتقادهای رایج از دولت سابق هم گله کرده و گفته: یکی از جفاهایی که در دو، سه ‌سال اخیر شاهد بوده‌ایم این است که عده‌ای بر همه تلاش‌های دولت گذشته خط بطلان کشیده‌اند. این افراد جز سیاه‌نمایی کار دیگری نمی‌کنند، طوری که رهبری در هفته دولت به آنها فرمودند به فکر تخطئه دولت قبل نباشید تا برای خود کسب وجهه کنید. البته عده‌ای در دولت قبل اشتباه کردند که دودش به چشم همه ازجمله برخی برادران مخلص و خدمتگزار آن دولت رفت.
حداد عادل با بیان این‌که اصراری که ما بر وحدت داریم حاشا که تشنگی قدرت باشد، ادامه داد: اگر صرفا برای پیروزی و ورود به مجلس تلاش کنیم، با روح انقلاب و آرمان شهدا مغایر است ولی چرا بر وحدت اصرار داریم؟ رهبری فرمودند یک جریانی بعد از ارتحال امام در این کشور تصمیم گرفت که راه امام و مبانی امام را کنار بگذارد و این هدف خود را رسما اعلام کرد و از اشتباهات راهبردی این جریان نیز همین بود.
سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و رئیس شورای همگرایی اصولگرایان نیز در این مراسم خطاب به اصولگرایان گفته است: همه باید با هم باشیم و این موضوع یک سرمایه است و در این مسیر بسیاری از برادران و احزاب کمک کردند. بنده به‌عنوان یک فرد مطلع عرض می‌کنم که ما موفق بودیم و جوسازی‌ها شما را تحت‌تأثیر قرار ندهد چرا که برخی می‌خواهند با اعمال شگردهایی کارهای مثبت را خنثی کنند.
تقوی که به دلیل سمتش در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مورد این انتقاد قرار گرفته که تریبون‌های نمازجمعه را به سمت حزبی و جناحی شدن پیش می‌برد در پاسخ به انتقادات گفته است: بارها اعلام کرده‌ایم کار ما کار حزبی نیست، ما تنها در جهت همگرایی، وحدت و یکپارچگی کار می‌کنیم. ما برای این آمده‌ایم تا نیروهای ارزشی را کنار یکدیگر قرار دهیم. ما یک کار جمعی انجام می‌دهیم و باید اختلافات نیروهای ارزشی را برطرف کنیم و این یک کار حزبی نیست بلکه یک وظیفه دینی محسوب می‌شود. او همچنین گفته است: جریان همگرایی کار انتخاباتی نمی‌کند و بنا ندارد در انتخابات آینده لیست انتخاباتی بدهد.


تعداد بازدید :  187