شماره ۶۱۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 ورود مصالح ساختمانی غیراستاندارد به بازار| سعید غفرانی، رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان با اشاره به ورود مصالح ساختمانی غیراستاندارد توسط سودجویان به بازار مصرف، گفت: در راستای جلوگیری از بکارگیری مصالح غیراستاندارد در ساخت و سازها، با سازمان استاندارد تهران تفاهمنامه‌ای امضا شد.
 امضای قرارداد خط لوله صادرات گاز ایران به اروپا| قرارداد ساخت ادامه خط لوله ششم سراسری به‌عنوان مهم‌ترین مسیر انتقال گازهای پارس‌جنوبی به اروپا به ارزش تقریبی ۲‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون دلار امضا شد.
 بوئینگ 737 مناسب ایرلاین‌های ایرانی| محمدرضا خوشنویسان، معاون بازرگانی ایران‌ایر درباره آن‌که پس از تحریم چه هواپیماهایی وارد ناوگان ایرلاین‌ها می‌شود، ‌گفت: معتقدم با توجه به مسیرهای پروازی داخلی هواپیماهای 900/737 و 800/737 از خانواده بوئینگ و تایپ‌های 319، 320 و 321 از خانواده ایرباس از مناسب‌ترین تایپ‌های مطرح در بازار هستند. اما هواپیماهای ایرباس 330 و 340 و بوئینگ‌های 787 و 777 هواپیماهای بزرگتری هستند که نمی‌توانیم حداکثر بهره‌وری را از آنها داشته باشیم.
 طلب 4‌هزار میلیاردی توانیر از مشترکین| آرش کردی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با بیان این‌که توانیر در بخش انتقال، فوق توزیع و جاری 6‌هزار ‌میلیارد تومان کسری بودجه دارد، گفت: این درحالی است که طلب این شرکت از مشترکان بیش از 4‌هزار‌ میلیارد تومان در‌ سال گذشته بوده است. به گفته او یک‌سوم درآمد سالانه معوق صنعت برق مربوط به مشترکین است که ادارات سهم عمده‌ای در افزایش این بدهی‌ها دارند.
 افزایش 8.7‌میلیارد دلاری واردات ایران| اوپک با اشاره به واردات ۸۹۳‌میلیارد دلاری اعضای این سازمان در‌ سال ۲۰۱۴ اعلام کرد واردات کالا و خدمات به ایران در این‌ سال رشد ۱۹‌درصدی داشته و به 55.1‌میلیارد دلار رسیده است.ایران که در ‌سال 2013 بالغ بر 46.4‌میلیارد دلار کالا و خدمات وارد کرده بود این رقم را در‌ سال 2014، 8.7‌میلیارد دلار افزایش داده و به 55.1‌میلیارد دلار رسانده است.

 


تعداد بازدید :  220