شماره ۶۱۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

 کاهش قیمت نفت با ادامه مذاکرات ایران| روز گذشته با نزدیک شدن موعد توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهان، بهای نفت خام 1.6‌درصد کاسته شده و به حدود 52 دلار به ازای هر بشکه رسید. احتمال افزایش تولید نفت خام ایران بازارهای جهان را بیمناک کرده است..( سی ان ان)
هند رکورددار جمعیت می‌شود‌ |هند در ‌سال 2050 بعد از پیشی‌گرفتن از چین پرجمعیت‌ترین کشور جهان خواهد بود. طی این مدت قاره آسیا 36‌درصد افزایش جمعیت خواهد داشت و ‌جمعیت اروپا هم منفی می‌شود. براساس گزارش اکونومیک در‌ سال 2050 جمعیت قاره آفریقا 53.7‌درصد رشد خواهد داشت و بعد از آن قاره کهن آسیا رشد 36.2‌درصدی را به خود اختصاص می‌دهد. آمریکای لاتین 6.9 درصد، شمال آمریکا 3.8 درصد، اقیانوسیه 0.8‌درصد و اروپا 1.4-‌درصد رشد خواهند داشت.(اکونومیک)
یونان در منطقه یورو ماند|پس از چانه‌زنی در نشستی اضطراری، رهبران حوزه یورو برای شروع مذاکرات بر سر اعطای سومین بسته کمک مالی جهت حفظ یونان در حوزه یورو، با این کشور به توافق رسیدند. مقامات اتحادیه اروپا گفتند، سیپراس درنهایت با درخواست‌ها برای جداسازی دارایی‌های دولت یونان جهت فروش و پرداخت بدهی‌های این کشور موافقت کرده اما شرایط این توافق هنوز کاملا اعلام نشده است.(رویترز)
کاهش نرخ رشد اقتصادی چین|براساس بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اقتصادی، رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه دوم‌ سال جاری میلادی به کمتر از پیش‌بینی‌های انجام شده، رسید. رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم‌ سال جاری میلادی به ۶.۹‌درصد رسید که پیش از این، نرخ ۷‌درصد برای آن پیش‌بینی شده بود. برهمین اساس، نرخ رشد ۶.۹‌درصد به‌عنوان ضعیف‌ترین رشد سه ماهه ‌سال از بحران مالی جهان در ‌سال ۲۰۰۹ میلادی به بعد که رشد ۶.۶‌درصد در سه ماهه نخست آن‌ سال برای چین ثبت شد، محسوب می‌شود. (خبرگزاری فرانسه)


تعداد بازدید :  173