شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
آژیر

مرگ 5 نفر در طوفان خوزستان
گروه حوادث| سفر طوفان به خوزستان 5 نفر را به کام مرگ برد و 35 نفر دیگر را راهی بیمارستان کرد. بعد از زلزله در مورموری و آبدانان حالا طوفان راهش را به دزفول، اندیمشک، باغملک و ایذه خوزستان باز کرده است. تندباد می‌آید و می‌رود و همه‌چیز را سر راهش با خود می‌برد. آدم‌ها، درخت‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی همه و همه از ورودش در امان نیستند. از روز سه‌شنبه 28 مرداد بود که به سمت جنوب کشور تازید و به شهرهای شمالی خوزستان رسید.
شامگاه سه‌شنبه بود که طوفانی با سرعت 90 کیلومتر در ساعت در خوزستان شروع به وزیدن کرد. از همان دقایق اولیه آغاز تندباد، آتش‌‌نشانی، فضای سبز، سازمان خدمات موتوری و همچنین مدیران مناطق و سازمان‌ها در سطح شهر حضور پیدا کردند.
مهندس محمودی رئیس اورژانس اندیمشک به «شهروند» گفت: ساعت 18:30 بود که مأموران اورژانس در جریان مجروحیت مردی در کوی لور قرار گرفتند. وقتی تیم امدادرسانی به محل حادثه رفت، بررسی‌ها نشان داد پسر 25ساله‌ای به نام احمد لرستانی از ترس طوفان پشت دیواری پناه برده بود. دیوار آجری روی سرش ریخت. وقتی مأموران او را معاینه کردند مرگ این پسر جوان را تأیید کرده و او را به پزشکی قانونی تحویل دادند.
درحالی‌که این طوفان مرگ پسر جوانی را رقم زده بود، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: بر اثر تندباد شدید سه‌شنبه‌شب در برخی مناطق شمالی و شرقی خوزستان که سرعت آن تا 90 کیلومتر در ساعت گزارش شده 4 تن دیگر جان باختند و 35 نفر نیز مصدوم و راهی بیمارستان شدند.
«هاشم بالدی» افزود: جان‌باختگان که یک نفر در باغملک و سه تن در دزفول بودند بر اثر ریزش دیوار، شکستن درختان و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند. وی حال مصدومان تندباد شدید در مناطق شمالی و شرق استان را رضایت‌بخش عنوان کرد و گفت: بیشتر مصدومان به‌صورت سرپایی درمان شدند. تندباد سه‌شنبه‌شب که با وزش گردوخاک شدید توأم بود سبب قطع برق برخی مناطق، شکستگی پایه‌های برق و قطع درختان این مناطق شد. این طوفان پرسرعت 14‌میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت. تخریب دیوار پارک‌ها، از بین رفتن 10‌هزار متر چمن و فضای سبز، تخریب چندین چشمه سرویس بهداشتی و تخریب چند محوطه بازی کودکان از دیگر مواردی بوده که خسارت دیده است.

22 مسافر مجروح شدند واژگونی اتوبوس مسافربری در اهواز
یک اتوبوس مسافربری که از مبدا همدان به سوی اهواز درحال حرکت بود از مسیر خود منحرف و پس از برخورد با پایه‌های برق فشار قوی واژگون شد.
ساعت یک بامداد روز جمعه  ناگهان کنترل خودرو از دست راننده اتوبوس خارج شد و اتوبوس به سمت شانه خاکی جاده منحرف شد.
این اتوبوس حامل 22 مسافر بود که 17 نفر از آنها در همان ابتدا به بیمارستان منتقل شدند و 5 نفر دیگر که در اتوبوس گیر افتاده بودند با کمک نیروهای امدادی خارج و به بیمارستان منتقل شدند.

سیل و آبگرفتگی در 9 استان کشور
150 امدادگر به 2300 زن،مرد و کودک 9 استان امدادرسانی کردند.  حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به سیل و آبگرفتگی در برخی از استان‌های کشور گفت:  این سیل و آبگرفتگی از 5 روز پیش در برخی از مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان آغاز شد.
وی با اشاره به این‌که 150 نفر در قالب 40 تیم امدادی به این مناطق اعزام شدند، افزود:  از 26 مرداد تا 30 مرداد به 2300 نفر امدادرسانی شد و 200 حادثه‌دیده نیز اسکان یافتند. درخشان در ادامه از انتقال 70 نفر از آسیب‌دیدگان به مناطق امن خبر داد.

 


تعداد بازدید :  101