شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
دختران جوان در آسمان مرد سابقه‌دار پرواز خیالی داشتند
کمین خلبان قلابی در سایت‌های همسریابی

گروه حوادث| پرواز خیالی دختران جوان در آسمان ِ خلبان قلابی دردسرساز شد.  مرد سابقه‌دار که خود را خلبان معرفی می‌کرد با طعمه قرار دادن دختران جوان، پول‌های میلیونی به جیب می‌زد. چندی پیش پلیس در جریان شکایت  زنان و دختران جوان قرار گرفت که نشان می‌داد طعمه مرد 40ساله‌ای شده‌اند.  این مرد در سایت‌های همسریابی خود را وکیل، خلبان جا زده بود و با  دختران جوان طرح دوستی می‌ریخت. وقتی پرونده‌ای در دادسرای ناحیه 4 تهران تشکیل شد، کارآگاهان دستگیری این مرد را در دستور کار خود قرار دادند.
یکی از مالباختگان در پایگاه چهارم پلیس به کارآگاهان گفت:  «مدتی پیش در یکی از سایت‌های همسریابی با مردی به‌نام «کسری» آشنا شدم. او خودش را مهندس هوافضا و خلبان معرفی کرد.  چرب‌زبان بود.  اعتمادم را جلب کرد.  شماره تماسم را به او دادم تا با یکدیگر آشنا شویم. مدتی پس از آن، کسری با من تماس گرفت.  قرار ملاقات گذاشت. بعد از این‌که چند بار همدیگر را دیدیم، کسری برای خواستگاری به خانه‌مان آمد. پدر و مادر هم باور کردند که او واقعا خلبان است. با ازدواجمان موافقت کردند.  در آن زمان تصور می‌کردم که در کنار کسری خوشبخت خواهم شد غافل از این‌که او یک کلاهبردار بود.  این مرد چند روز بعد از خواستگاری با من تماس گرفت و مدعی شد که از طرف محل کارش خانه‌هایی با قیمت ارزان در اختیارشان قرار داده‌اند که اگر بخواهم می‌توانم با پیش‌خرید یکی از آنها اقدام به سرمایه‌گذاری کنم. آن‌روز وسوسه شدم که یکی از واحدها را خریداری کنم.  قرار شد در مرحله اول 7‌میلیون‌تومان پرداخت کنم تا کسری کارهای اداری پیش‌خرید آپارتمان را انجام دهد اما بعد از پرداخت این پول، ناگهان کسری به طرز عجیبی ناپدید شد و دیگر پاسخگوی تماس‌های من نبود.  وقتی راهی محل کارش شدم، فهمیدم که کسی با مشخصات کسری در آن‌جا کار نمی‌کند و آن‌زمان بود که فهمیدم فریب یک کلاهبردار را خورده‌ام.  یکی دیگر از شاکیان گفت: از ابتدای ‌سال 1390 بود که از طریق سایت همسریابی با مردی به نام کسری آشنا شدم که خود را وکیل معرفی کرد. درخواست ازدواج داشت.  با خانواده‌ام صحبت کردم.  پدرم از او تحقیق کرد، اما به جایی نرسیدند.  بعد از دو ماه از آغاز آشنایی من و کسری، وی خود را شاغل در یکی از ارگان‌های مهم دولتی معرفی کرد. به بهانه‌های مختلف پول می‌گرفت. اما پس از گذشت مدتی، کسری با تهدید شروع به اخاذی کرد. همیشه هدف خود را ازدواج می‌دانست و می‌گفت حتما باید با من ازدواج کند.  حتی اگر خواستگار داشته باشم، آن خواستگار را خواهد کشت. 18‌میلیون تومان از من اخاذی کرد.  
با توجه به شیوه و شگرد متهم پرونده در فریب دختران جوان و دریافت پول میلیونی در قالب کلاهبرداری یا اخاذی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این مرد باید یک مجرم حرفه‌ای در زمینه جعل عناوین و کلاهبرداری باشد؛ بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار مورد بررسی قرار گرفت و شاکیان پرونده یکی از مجرمان سابقه‌دار را به نام محمدرضا شناسایی کردند. سوابق «محمدرضا» 43ساله نشان می‌داد که او از ‌سال 1370، 11 بار به اتهام جرایم مختلف ازجمله جعل عناوین، خیانت در امانت، جعل مدارک شناسایی و هویتی، سرقت، کلاهبرداری، استفاده از اسناد جعلی، غصب عناوین دولتی و فریب در ازدواج، اخاذی و تحصیل مال نامشروع دستگیر و روانه زندان شده است.  بررسی‌ها نشان می‌داد که «محمدرضا»، با جعل عناوین مختلف به‌ویژه معرفی خود تحت عنوان «خلبان» و با اسامی مختلف دروغین «کسری سعادت»، «علیرضا علیپور» و «رضا سعیدی»، ابتدا از طریق سایت‌های همسریابی طرح آشنایی با دختران جوان را مي‌ريخت و علاوه بر سوءاستفاده از اعتماد این افراد، پول‌های میلیونی می‌گرفت. در شرایطی که متهم هیچ‌گونه محل و نشانی مشخصی از محل سکونت خود به جای نگذاشته بود، سرانجام کارآگاهان توانستند محل تردد او را در پارک الغدیر منطقه یافت‌آباد شناسایی کنند. مخفیگاه او تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت و سرانجام محمدرضا دستگیر شد.  
این مرد سابقه‌دار با قرار وثیقه قانونی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه پلیس آگاهی قرار گرفت؛ بازپرس پرونده از کسانی که در دام او گرفتار شدند خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – بالاتر از بیمارستان رسالت – جنب کلانتری 120 مراجعه کنند. 


تعداد بازدید :  91