شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
کی‌روش، بهانه‌ای برای قهرمان نشدن در آسیا ندارد

حسین جمشیدی| یکی از آن «ف. ک»‌های معروف که توانست پیکان را به لیگ بازگرداند، مورد بی‌مهری مسئولان این تیم قرار گرفت تا نتواند همراه با این تیم در لیگ برتر هم حاضر شود. او به دلیل اختلافاتش با حجت‌الاسلام علیپور، در فصول اخیر کمتر توانسته روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری بنشیند اما خودش معتقد است دیگر مشکلی برای سرمربیگری در لیگ برتر ندارد.  حالا بعد از گذشت 4 هفته از لیگ برتر و با توجه به نتایج ضعیف پیکان بازهم نام فرهاد کاظمی برای بازگشت به پیکان مطرح شده اما او فعلا این مسأله را تکذیب می‌کند. در ذیل گفت‌وگوی «شهروند» را با
فرهاد کاظمی می‌خوانید:
 با توجه به نتایج ضعیف پیکان در 4 هفته ابتدایی بار دیگر صحبت از بازگشت شما برای حضور روی نیمکت این تیم است؟
هیچ صحبتی با من برای بازگشت به پیکان انجام نشده است البته دیگر مشکلی برای سرمربیگری در لیگ برتر ندارم و هر پیشنهادی باشد، روی آن فکر می‌کنم.  امیدوارم پیکان که تیم خوبی دارد و حتی می‌تواند سهمیه آسیا را نیز با بازیکنانی که در اختیار گرفته، کسب کند در هفته‌های آینده نتایج بهتری کسب کند و از بحرانی که گرفتار آن شده،
 بیرون بیاید.
 کی‌روش بالاخره به ایران بازگشت و با فدراسیون توافق کرد.  ادامه حضور او را
چطور می‌بینید؟
در شرایط فعلی کی‌روش بهترین گزینه برای حضور روی نیمکت تیم‌ملی است زیرا بعد از 3‌سال شناخت کاملی از فوتبال ایران پیدا کرده و جام‌جهانی نیز تجربه‌های او را دوچندان کرده است.  در کل تمدید قرارداد این مربی برای فوتبال ما اتفاق مثبتی است اما جامعه ما از تیم‌ملی نتیجه می‌خواهد و کی‌روش باید فقط به نتیجه‌گیری در تیم‌ملی فکر کند. البته این‌که توقعات از او بالاست، تا حدودی طبیعی است زیرا دلیل تمدید قراردادش نیز همین بوده که از این پس دوران نتیجه‌گیری را با تیم‌ملی آغاز کند.
 فکر می‌کنید در جام ملت‌های آسیا ایران می‌تواند طلسم 40 ساله قهرمانی در آسیا را بشکند؟
ابتدا این را بگویم که جام ملت‌های آسیا برای فوتبال ایران زیاد بزرگ نیست، اگر هم 40‌سال است قهرمان آسیا نشدیم چون فوتبالمان ثبات نداشته است. حالا که هم در مدیریت و هم در کادرفنی ثبات ایجاد شده، پس دیگر کی‌روش هیچ بهانه‌ای ندارد که ایران را به قهرمانی در این مسابقات نرساند.  حس می‌کنم این بار اتفاق خوبی در جام ملت‌های آسیا برای فوتبال ما رخ می‌دهد و این‌که چه بازیکنانی و با چه میانگین سنی به این رقابت‌ها اعزام شوند، هم به تفکر کی‌روش بستگی دارد.
 این روزها افشاگری در فوتبال ایران تبدیل به یک مد شده و دائما شاهد صحبت‌هایی هستیم که بازیکنان و مربیان علیه یکدیگر مطرح می‌کنند؟
این افشاگری‌ها مربوط به روزهای فعلی فوتبال ایران نیست.  یکسری بازیکن و مربی چون در هنگام جدایی‌شان خاطره خوبی ندارند، دست به این کارها می‌زنند.  البته این افشاگری‌ها را همان کسانی مد کرده‌اند که سقف قرارداد را گذاشتند.
منظورتان علیپور است؟
بله، تمام بلاها را این آقایان بر سر فوتبال ایران آوردند.  حالا می‌گویند چرا قراردادها میلیاردی است، این آقایان آن‌قدر مبهم از اتفاقات پشت پرده فوتبال گفتند که این بی‌پروایی در کلام فوتبالی‌ها مد شده است.  با همین مسائل فوتبال ایران را بیچاره کردند.
 این آقایانی که می‌گویید اگر متخلف هستند، چرا از فوتبال نمی‌روند؟
نگران نباشید، بالاخره درست می‌شود و این آقایان نیز رفتنی هستند.  تا کی می‌خواهند به این فیلمی که بازی می‌کنند، ادامه دهند؟ در شرایط فعلی وظیفه کمیته انضباطی است که به ماجرا ورود کند و با افرادی که اتهام‌های بی‌مورد می‌زنند، برخورد کند.  افرادی در این فوتبال هستند که از همان داخل فدراسیون داستان‌ها را طرح‌ریزی می‌کنند اما کسی هم نیست با آنها برخورد کند. تا کسی هم در مورد این افراد صحبت می‌کند، بلافاصله محروم می‌شود و به همین دلیل است که کسی نتوانسته دستشان را رو کند اما مطمئن باشید این ماجراها نیز روزی به پایان خواهد رسید.

 


تعداد بازدید :  84