شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
بازگشت کی‌روش به ایران و ابهامات موجود
روزی که کفاشیان برنده شد

گروه ورزش| کارلوس کی‌روش سرانجام بامداد پنجشنبه به ایران برگشت و در جلسه‌ای که ظهر پنجشنبه با علی کفاشیان داشت، آخرین توافق‌ها برای تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی با فدراسیون فوتبال حاصل شد.  کی‌روش که خوب می‌داند به خاطر رضایت مردم از عملکرد تیم‌ملی در جام‌جهانی 2014 دوباره در ایران حضور دارد، پس از جلسه 5 ساعته با علی کفاشیان احساس رضایت می‌کرد و این مسأله را می‌شد از چهره‌اش تشخیص داد.   حالا همه چیز نهایی شده و فردا(یکشنبه) قرارداد نهایی به امضا می‌رسد.   
رضایت طرفین
نه تنها کارلوس کی‌روش که علی کفاشیان نیز از توافق برای تمدید قرارداد راضی بودند.  این‌که در این جلسه چه گذشته و چه صحبت‌هایی رد و بدل شده برای هیچ‌کس مشخص نیست و شاید تنها نگرانی برای فوتبالدوستان این باشد که مبادا کفاشیان در مقابله با کی‌روش مستبد مقابل خیلی مسائل کوتاه آمده باشد، درست مثل گذشته که خیلی‌ها کی‌روش را رئیس واقعی فدراسیون فوتبال می‌دانستند! با این وجود کی‌روش در مصاحبه خود بعد از جلسه با کفاشیان سعی کرد این نگرانی را از بین ببرد:   « برای تمدید قرارداد به توافق رسیده‌ایم و قرارداد را روز یکشنبه امضا خواهیم کرد.  تنها برنده جلسه روز پنجشنبه علی کفاشیان بود.  او در مذاکره بسیار سختگیر است و دفعه آینده تنهایی با او مذاکره نخواهم کرد.» اما چرا برنده این قرارداد کفاشیان بود؟ جواب این سوال را رئیس فدراسیون می‌دهد: « بالاخره یکسری موارد را می‌خواست که ما قبول نکردیم و گفتیم طبق عرف کشور ما نیست و به او تأکید کردیم تنها با شما قرارداد نداریم و مربیان دیگر هم هستند و درواقع روش کار ما به این شکل است.»
قول‌های کی‌روش
کارلوس کی‌روش در صحبت‌های خود مدام درباره جام ملت‌های آسیا صحبت کرد و این‌که چه راهکارهایی برای رسیدن به افتخار در این رقابت مهم دارد.  او عنوان کرد: «برای تیم‌های امارات، قطر و بحرین که همگروه‌های ما در جام ملت‌ها هستند، شکست‌دادن ایران مهم‌تر از موفقیت در جام ملت‌هاست اما ما هم با یک برنامه‌ریزی ویژه به آن مسابقات می‌رویم. من برنامه‌هایم را به فدراسیون فوتبال ارایه کردم و طبق آنها پیش می‌رویم. مطمئناً این برنامه‌ها از امروز اجرایی و آغاز خواهد شد. ما همه کار می‌کنیم تا بتوانیم نام ایران را دوباره بر سر زبان‌ها بیندازیم.»
ابهام در قرارداد جدید
قرارداد جدید کی‌روش با فدراسیون فوتبال تا جام‌جهانی 2018 تنظیم شده است که در این میان تیم‌ملی شاید تمام حواسش درحال حاضر روی جام ملت‌های آسیا باشد. این در شرایطی است که کی‌روش و نام بزرگش برای این روی نیمکت تیم ایران تثبیت شده است که بتواند طلسم قهرمان نشدن در جام ملت‌ها را بشکند اما اگر چنین اتفاقی نیفتد چه؟ کفاشیان پاسخ این پرسش را می‌دهد: «اگر قهرمان آسیا هم نشویم، قطعا کی‌روش سرمربی تیم‌ملی ایران تا جام‌جهانی خواهد ماند.  ما در جام‌جهانی عملکرد خوبی داشتیم و هدفمان این است که در جام ملت‌ها هم این روند را ادامه دهیم.»

 


تعداد بازدید :  86