شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
سرخپوشان در گرداب کمبود بازیکن و حاشیه‌ها
پرسپولیس و کابوس 4
پیشکسوتان پرسپولیس در گفت‌وگو با «شهروند»: مشکل از دایی است

گروه ورزش| نتایج بد پرسپولیس در 4 هفته ابتدایی لیگ برتر صبر هواداران سرخپوش را خیلی زود لبریز کرده و حاشیه‌ها بیش از پیش اطراف دایی را احاطه کردند. سرخپوشان که در ابتدای فصل بازیکنان کلیدی خود را از دست دادند حالا مجبورند با محرومیت صادقیان، مصدومیت نوروزی و جدایی پولادی نیز کنار بیایند. باخت به ملوان رؤیاهای هواداران این تیم را برای قهرمانی کمرنگ کرده، اگر چه هنوز فرصت زیادی تا پایان فصل باقی مانده و باید دید دایی قدرت بازگرداندن تیمش به جمع مدعیان را دارد یا خیر.
پولادی هم رفت
مهرداد پولادی هم مثل خیلی از بازیکنان دیگر تیم‌ملی که نامشان برای حضور در لیگ‌های اروپایی شنیده می‌شد، برای رفتن به قاره سبز ناکام بود و به الشحانیه قطر پیوست. این درحالی است که مسئولان باشگاه پرسپولیس همچنان معتقدند پولادی بازیکن این تیم است و قراردادی 3ساله با سرخپوشان دارد. حتی آنها چندباری خبر از حضور مدافع چپ تیم‌ملی در تمریناتشان دادند اما درنهایت با حضور در قطر مواجه شدند.  البته همچنان پرسپولیسی‌ها به گفته خود پایبندند و حالا هم خبر از پی‌گیری حقوقی قرارداد پولادی داده‌اند.
رباط پاره نوروزی
رضا نوروزی که در دیدار ملوان و پرسپولیس تک گل تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند بعد از این بازی متوجه درد شدیدی روی پای خود شد که پس از انجام معاینات پزشکان به این نتیجه رسیدند رباط صلیبی‌ وی دچار پارگی شده است.  او که امید اول گلزنی دایی برای فصل پیش رو به شمار می‌آمد، احتمالا باید در روزهای آتی پای خودش را به تیغ جراحان بسپارد و با این وضع 6، 7 ماهی از میادین دور خواهد بود.  
باز هم کابوس 4
شروع ناامید‌کننده پرسپولیس، هواداران این تیم را به یاد 2 فصل قبل می‌اندازد، جایی که استیلی به‌عنوان سرمربی کار را آغاز کرد و در ادامه نیز دنیزلی جای او را گرفت. تنها نکته‌ای که از آن فصل باقی مانده کابوس 4 برای پرسپولیسی‌هاست که بعد از شکست این تیم مقابل حریفان با 4 گل سوژه هواداران استقلال شده بود. به نظر تیم دایی که پس از 4 هفته توانسته فقط 4 امتیاز کسب کند، در چنین شرایطی گیر افتاده و حالا باید دید دایی نیز فصل کابوس وار استیلی و دنیزلی را تکرار می‌کند یا این‌که می‌تواند تیمش را به شرایط عادی بازگردانده و خیلی زود به بالای جدول برسد، اگرچه با نگاهی به کارنامه دایی در پرسپولیس زیاد به این تیم امیدوار نمی‌شویم زیرا او از 80 بازی که روی نیمکت سرخپوشان بوده، 21 بازی یعنی بیش از یک چهارم بازی ها را واگذار کرده است.
دست دایی خالی‌تر از قبل
جدایی خلعتبری، مسلمان، سیدجلال‌حسینی و پولادی که بازیکنان کلیدی برای تیمشان محسوب می‌شدند، در کنار محرومیتی که برای صادقیان پیش آمد و مصدومیتی که برای نوروزی رخ داده است، باعث شده تا دست دایی خالی‌تر از آنچه فکرش را می‌کرد، باشد. آماده نبودن بازیکنانی مثل محمد نوری، رضا حقیقی و امید عالیشاه و حتی نیلسون نیز از دغدغه‌های دیگر سرمربی پرسپولیس است که باعث شده این روزها بیشتر به جوانانی همچون نورالهی، کفشگری و طارمی دل ببندد تا بازیکنان قدیمی‌اش. از طرفی مشکلات مالی نیز دوباره در میان بازیکنان پرسپولیس مطرح‌شده و بازیکنان مثل فصل گذشته طاقتشان برای دریافت بخشی از قراردادشان به سر آمده است.
درخشان:
مگر فولاد بازیکنانش را از دست نداده؟!
حمید درخشان، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در رابطه با نتایج ضعیف این تیم به «شهروند» می‌گوید: «باید مدیریت تیم اساسی به ماجرا نگاه و با کمک کادرفنی مشکلات تیم را رفع کنند.  این‌که همه مشکلات را بر گردن دایی بیاندازیم، درست نیست و مخصوصا نقش افرادی مثل افشین پیروانی که کنار سرمربی هستند، بسیار کلیدی است. متأسفانه در شرایط فعلی همه پشت دایی مخفی شده اند، درحالی‌که باید با خرد جمعی مشکلات فنی عیب‌یابی شود.» وی همچنین با اشاره به بازیکنان جداشده از پرسپولیس می‌افزاید: «این تیم هر چقدر هم بازیکن از دست داده باشد، از فولاد که بیشتر تغییر نکرده است. فولادی‌ها 60، 70‌درصد تیمشان تغییر کرده اما با تدبیر سرمربی خوبشان الان در بالای جدول هستند اما فقط 30‌درصد از بازیکنان پرسپولیس رفته‌اند و نباید این بهانه‌ای برای علی دایی شود.»
آشتیانی:  پرسپولیس خوب ارنج نمی‌شود
ابراهیم آشتیانی، کاپیتان سال‌های دور پرسپولیس دلایل ناکامی پرسپولیس را در گفت‌وگو با «شهروند» اینطور توضیح می‌دهد: «ابتدا این‌که بازیکنان بسیار کلیدی از پرسپولیس جدا شده‌اند و متأسفانه هیچ بازیکنی نتوانسته جایگزین نفراتی مثل سیدجلال‌حسینی و پولادی شود. مشکل دیگر این تیم در میانه زمین است که پرسپولیس یک بازیساز ندارد. متأسفانه از محمد نوری هم کمتر استفاده می‌شود، با این‌که می‌تواند تیم را راه بیاندازد. دست دایی نسبت به فصل گذشته خالی شده و همین مسأله او را مجبور کرده از بازیکنان جوان استفاده کند. بازیکنان جوان نیز نتوانستند، فشار زیاد روی خود را تحمل کنند. مثلا عالیشاه فصل گذشته بسیار بهتر از این بود یا نورالهی هنوز نتوانسته در پرسپولیس جا بیفتد.» وی در ادامه خاطرنشان می‌کند: «دایی نیز تیم را خوب ارنج نمی‌کند و در میانه زمین هیچ بازیکنی را ندارد. بازیکنان 4 پاس سالم هم در بازی با ملوان نتوانستند به یکدیگر بدهند. در هر صورت هنوز 4 هفته گذشته و اگر مدیریت و کادرفنی چاره بیاندیشند، پرسپولیس می‌تواند به روزهای خوبش بازگردد.»


تعداد بازدید :  100