شماره ۶۰۷ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير
صفحه را ببند
عدد خبر

800 میلیارد تومان ‌ بودجه جدید دولت برای آب

هیأت وزیران به منظور انجام عملیات اجرایی تأمین آب اضطراری و ارتقای کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای کشور مبلغ 8‌هزار ‌میلیارد ریال اختصاص داد. این جلسه که به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری تشکیل شده بود به بانک مرکزی اجازه داد از محل منابع خود نسبت به تأمین و پرداخت مبلغ 526‌میلیارد و 739‌میلیون و 20‌هزار و 777 ریال بابت تسویه بدهی ناشی از تعهدات جمهوری اسلامی ایران به صندوق بین‌المللی پول به منظور تعدیل ارزش ریالی اقدام كند.

200 ‌هزار واحد مسکن مهر مشمول افزایش وام شد

احمد اصغری‌مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از تسریع روند افزایش ۵میلیون تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر خبر داد و گفت: پرداخت افزایش سقف تسهیلات مسکن سرعت بیشتری نسبت به ماه گذشته داشته است و هم‌اکنون بانک مسکن ۲۰۰هزار واحد را برای عقد قرارداد متمم به دفترخانه‌ها معرفی کرده است. او ادامه داد: 270هزار واحد مسکن مهر بالای 75‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که مشمول افزایش سقف 5میلیون تومانی تسهیلات شده‌اند.

70 درصد افزایش واردات موز در فصل بهار

در بهار امسال موز با 70‌درصد افزایش واردات در لیست 10‌قلم عمده وارداتی و کالاهای ضروری جای گرفت. آمار گمرک از میزان صادرات و واردات غیرنفتی حاکی از آن است که در 3ماهه نخست ‌سال‌جاری واردات موز به 154‌هزار تن رسیده است که بر این اساس موز در لیست 10 قلم عمده وارداتی کشور در این مدت قرار می‌گیرد. این میزان واردات نسبت به بهار‌ سال گذشته 27.7‌درصد از نظر ارزش و به لحاظ وزنی 71‌درصد رشد داشته است.

100‌ هزار ‌میلیارد تومان بدهی دولت به بانک‌ها

تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی در اسفند 93 نشان می‌دهد که در این بازه زمانی نقدینگی کشور به بیش از 782هزار‌ میلیارد تومان رسیده است که مقایسه این رقم با مدت مشابه ‌سال 92 نشان می‌دهد که نقدینگی در کشور رشد 38.8‌درصدی داشته است. همچنین بانک مرکزی اعلام کرد بدهی دولت به بانک‌ها در پایان‌ سال 93 با رشد 13.5‌درصدی نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته به 100‌هزار و 480‌میلیارد تومان رسید.


تعداد بازدید :  255