شماره ۶۰۷ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير
صفحه را ببند
روی خط خبر

تهرانی‌ها در اولین شب قدر
 یک‌هزار واحد خون اهدا کردند
روزه‌داران در شب قدر «خون» دادند
شهروند| مراکز اهدای خون، یکشنبه شب، همزمان با اولین شب قدر ماه مبارک رمضان، میزبان هزاران نفر از کسانی بود که برای اهدای خون آمده بودند. تعداد مراجعه‌ها به این مراکز به اندازه‌ای بود که در برخی از شهرها، دیگر تخت‌ها گنجایشی نداشت و مردم سیاهپوش، ناچار شدند مراحل پس از اهدای خون را روی فرشی که کف این مراکز پهن شد، سپری کنند. خبرها از پایتخت حکایت از اهدای یک‌هزار واحد خون آن هم در اولین شب قدر دارد. بنا بر اعلام سازمان انتقال خون استان تهران، این میزان اهدای خون، در ماه رمضان توانست کمبود ذخایر خونی پایتخت را جبران کند. قبلا مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور تاکید کرده بود که ماه رمضان امسال، به‌دلیل شدت گرما، کمبود ذخایر خونی شدت بیشتری می‌گیرد، چرا که مردم کمتر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند. حالا ولی براساس اعلام این سازمان، میزان مراجعه در اولین شب قدر، بالا بود و پیش‌بینی می‌شود در روزهای باقیمانده از ماه رمضان، میزان مراجعه برای اهدای خون رشد چشمگیری پیدا کند.
 تهرانی‌ها پیش از این هم در 17 روز اول ماه مبارک رمضان، 11‌هزار و 437 واحد خون اهدا کردند. مسئولان این سازمان می‌گویند خون‌های اهدایی، تامین‌کننده فرآورده‌های خونی 170 بیمارستان استان تهران است. آمارها تنها در تهران بالا نیست، خیلی از شهرهای کشور هم همزمان با پایتخت، امسال اهداکننده‌های بیشتری نسبت به ‌سال قبل داشتند.
پیش از این مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران، از مردم خواسته بود تا اهدای خون را تنها به شب‌های قدر موکول نکنند، چرا که هر‌سال اهداکنندگان بار اولی برای اهدای خون، به مراکز می‌آیند که تراکم جمعیت مانع از این کار می‌شود.
براساس اعلام این سازمان، در شب‌های قدر پنج مرکز اهدای خون در نقاط مختلف استان تهران‏‏‏‎ با آمادگی کامل در خدمت اهداکنندگان روزه‌دار تهرانی هستند. پایگاه مرکزی انتقال خون استان تهران واقع در خیابان وصال شیرازی، مراکز اهدای خون نارمک و پیروزی و همچنین دو مرکز سیار اهدای خون واقع در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و گلزار شهدای ورامین در شب‌های قدر تا ساعت 2 بامداد آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

رئیس کمیسیون اصل 90 اعلام کرد: تشکیل کمیته تعیین تکلیف ۲۲۱ نفر از بورسیه شدگان
خبرگزاری‌صدا و سیما| رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ‌از تصمیم برای اخراج ۳۶ دانشجوی بورسیه‌ای که در مراحل ثبت‌نام، اطلاعات نادرست ارایه کرده‌اند، خبر داد.  محمد علی‌پور مختار،   پیرو مواضع مقام معظم رهبری درخصوص موضوع بورسیه‌ها از تشکیل جلسه‌ای در دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی در روز شنبه 13 تیر خبر داد و گفت:  در این جلسه برای تعیین تکلیف 221نفر بورسیه مقرر شد کمیته‌ای با حضور آقای دکتر فرهادی وزیر علوم، رئیس کمیسیون اصل نود و نمایندگان تام‌الاختیار دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزیر بهداشت تشکیل و به‌طور قطعی این موضوع تعیین تکلیف شود.


تعداد بازدید :  234