شماره ۶۰۷ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير
صفحه را ببند
زورگیری مرگبار در پاتوق معتادان

شهروند| سرکرده معتادان در یک زورگیری خونین پسر جوانی را به قتل رساند. این مرد به خاطر ترساندن دوستانش دست به این جنایت زده بود.
شامگاه 12 اسفندماه ‌سال 93، ماموران کلانتری 128 تهران نو جسد پسر 30 ساله‌ای را داخل حفره  فاضلاب واقع در اتوبان شهید یاسینی پیدا کردند.
بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که دست و پا و گردن این پسر از پشت سر با پارچه و کمربند بسته شده است.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی و بررسی تیم پزشکی مشخص شد که علت مرگ ناشی از فشار بر عناصر حیاتی گردن بوده است؛ پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» تشکیل و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پلیس آگاهی در اولین مرحله از تحقیقات هویت پسر ناشناس به نام «علیرضا» 32 ساله را شناسایی کردند و ماموران توانستند خانواده او را در یکی از شهرهای شمالی کشور پیدا کنند.
تحقیقات از خانواده مقتول در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که علیرضا چند روز قبل از مرگ و پس از مرخصی گرفتن از محل کارش واقع در یک پیتزا فروشی در منطقه نارمک تهران - میدان نبوت، به محل زندگی خانواده‌اش در شمال کشور رفته و درحالی‌که نزدیک به 400‌هزار تومان پول و یک گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی یک‌میلیون تومان همراه خود داشته به تهران بازگشته است.
باتوجه به اطلاعات به‌دست آمده از خانواده علیرضا مبنی بر این‌که وی در زمان مراجعت به تهران «پول» و «گوشی موبایل» همراه داشته اما در زمان کشف جسد هیچ‌کدام از این اموال از وی کشف نشده بود، لذا بررسی فرضیه «ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت» در  دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
بررسی سوابق علیرضا نشان داد که وی پیش از این به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته اما اظهارات خانواده‌اش حکایت از آن داشت که او ظاهرا اقدام به ترک مصرف مواد کرده بود؛ طرح موضوع ترک اعتیاد مقتول از سوی خانواده درحالی مطرح شده بود که محل کشف جسد مکانی است که معتادان در آن‌جا اقدام به مصرف موادمخدر کرده و در همانجا نیز زندگی می‌کنند.
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند جوانی به نام «کاظم» ( 30 ساله ) که به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته و  قدرت بدنی نسبتا خوبی برخوردار بوده و معتادان نیز به نوعی از او حساب می‌برند، اقدام به زورگیری افراد مراجعه‌کننده به محل پاتوق معتادان واقع در حفره فاضلاب محل کشف جسـد می‌کند؛ با شناسایی هویت کاظم، سوابق وی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که او یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت، زورگیری و موادمخدر بوده که به تازگی از زندان آزاد شده است.
با توجه به دلایل و شواهد به دست آمده و احتمال وقوع جنایت توسط کاظم، محل سکونت وی در منطقه تهرانپارس – خیابان 216 شرقی شناسایی و کارآگاهان او را دستگیر کردند.
کاظم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی در اظهارات خود به درگیری با مقتول اعتراف کرد و به  کارآگاهان گفت:  زمانی که به داخل حفره فاضلاب مراجعه کردم، از طریق افراد معتادی که در آن‌جا زندگی می‌کردند به من خبر دادند  جوانی که گویا پیش از این نیز به مصرف مواد اعتیاد داشته، برای مصرف مواد به آن‌جا آمده است؛ با مراجعه به این جوان و دیدن ظاهر مرتب وی اطمینان پیدا کردم که او حتما با خود پول و اموال باارزشی دارد و به همین علت تصمیم به زورگیری گرفتم اما او در برابر من مقاومت کرد؛ به همین علت و برای آن‌که مابقی معتادان حساب کار خودشان را داشته باشند، با او درگیر شدم و پس از آن‌که با تهدید چاقو اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراه و پول‌های همراهش کردم، دست و پا و گردن وی را با پارچه و کمربند بسته و در همان وضع رها کردم و افراد حاضر در صحنه را نیز تهدید کردم که کسی حق کمک کردن به آن شخص را ندارد و دیگر اطلاعی از مرگ وی ندارم».
با توجه به دلایل و مدارک به‌دست آمده و اعتراف متهم به درگیری با مقتول و بستن عناصر حیاتی گردن وی به‌وسیله کمربند که منجر به فشار شدید به گردن و مرگ ناشی از خفگی شده، متهم جهت انجام مراحل تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


تعداد بازدید :  198