شماره ۶۰۷ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

کمک 300 میلیونی نیکوکاران بابلی
مدیر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بابل گفت: خیرین بابلی در جشن گلریزان که با حضور مسئولان و مردم در سالن مخابرات بابل برگزار شد، بیش از 300‌میلیون تومان به نیازمندان
زیر پوشش کمیته امداد کمک کردند.
سلیمانیان خاطرنشان کرد: با کمک کمیته امداد 200میلیون تومان همچنین برای ساخت مسکن و تهیه جهیزیه و سبد غذایی نیازمندان کمیته امدادو مراکز نیکوکاری اختصاص یافت.
او اجرای طرح مفتاح‌الجنه برای بازدید از خانواده‌های بیمار و صعب‌العلاج و مجریان طرح خودکفایی و خانواده‌های ایتام را از برنامه‌های این اداره در ماه‌مبارک‌رمضان برشمرد و افزود: این طرح با همراهی مسئولان و خیران با اهدای سبدهای غذایی به این خانواده‌ها اجرا می‌شود.
مدیر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بابل با اشاره به برگزاری جشن گلریزان رمضان با حضور اقشار مختلف، خیران و خانواده‌های زیرپوشش همراه با افطاردهی برای جمع‌آوری کمک برای محرومان گفت: استقرار پایگاه جمع‌آوری هدایای مردمی در هفته احسان، اطعام‌دهی در مصلا‌های نمازجمعه و مناطق شهری، توزیع قبوض جمع‌آوری هفته کمک و کیسه‌های همیان مولا در بین اقشار مردم، جمع‌آوری کمک‎های مردمی برای آزادی زندانیان و مردم مظلوم فلسطین، جمع‌آوری زکات فطره برای کمک به نیازمندان و محرومان و برگزاری سفره‌های افطار محلات برای خانواده‌های نیازمند از دیگر برنامه‌های این اداره است. کمیته امداد بابل 15‌هزار و 273 نفر را زیرپوشش خدمات مختلف خود دارد.

توزیع ۶هزار سبد کالا بین خانواده‌های نیازمند شازند
مدیر کمیته امداد شازند گفت: همزمان با ماه رمضان 6‌هزار سبد کالا برای توزیع میان خانوارهای تحت‌پوشش شهرستان شازند درنظر گرفته شده و تا امروز یک‌هزار سبدکالا آماده دریافت نیازمندان شده است. ولی مشهدی افزود: همزمان با ایام ماه‌رمضان مرکز نیکوکاری شهر شهباز با همکاری کمیته امداد شهرستان شازند، ۱۲۰ سبد کالا با اعتبار 2‌میلیون ریال، بین نیازمندان بخش قره‌کهریز توزیع کردند. مدیر کمیته امداد شهرستان شازند اظهارداشت: مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیا شهر شهباز با مساعدت خیرین منطقه ایام عید، ماه‌رمضان و ایام محرم با تهیه بسته‌های خوراکی و پوشاک به نیازمندان منطقه کمک می‌کنند.
مشهدی با اشاره به خدمات دیگر این انجمن خیریه افزود: تأمین هزینه‌های درمان نیازمندان، تهیه جهیزیه نوعروسان و کمک به برپایی یک زندگی و اعطای کمک هزینه تهیه وسایل منزل از دیگر اقدامات خداپسندانه مرکز خیریه خاتم‌الانبیا است. وی با اشاره به طرح اکرام ایتام در ماه‌مبارک‌رمضان و تلاش این مرکز بر شناسایی نیازمندان منطقه گفت: ماه‌رمضان امسال ۴۰۰ خانوار در شهرستان شازند در طرح اکرام ایتام هستند که از مردم نیکوکار شهرستان خواستار کمک‌رسانی به این ایتام هستیم.

کمک 45 میلیاردی خیرین اصفهانی به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد
خیرین و نیکوکاران اصفهانی، از ابتدای ماه‌مبارک‌رمضان تاکنون در جشن‌های گلریزان، مبلغ 45‌میلیارد ریال به زندانیان جرایم غیرعمد استان اصفهان کمک کردند که این مبلغ تا پایان ماه‌رمضان افزایش خواهد یافت.
همزمان با شب میلاد کریم‌اهل‌بیت، حضرت امام‌حسن‌مجتبی(ع) مراسم جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد در هتل آسمان اصفهان برگزار شد. براساس این گزارش، در این مراسم با برگزاری گلریزان ویژه زندانیان جرایم غیرعمد، مبلغ 4‌میلیارد و 120‌میلیون ریال در محل برگزاری جشن جمع‌آوری شد.
پس از برگزاری گلریزان، علاوه‌بر کمک‌های نقدی، تابلوی منقش به ضامن آهو نیز در این جشن به وسیله داریوش ارجمند به مزایده گذاشته شد که یکی از خیرین این تابلو را به مبلغ ۲۵‌میلیون تومان خریداری و آن را به مادر شهید خرازی اهدا کرد. مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان در تشریح مبالغ جمع‌آوری شده، گفت: از ابتدای ماه‌مبارک‌رمضان تاکنون مبلغی حدود 45‌میلیارد ریال توسط خیرین به زندانیان جرایم غیرعمد اهدا شده است که از این مبلغ، مقدار 4‌میلیارد و 120‌میلیون ریال در گلریزان هتل آسمان، 31‌میلیارد و 100‌میلیون ریال توسط شرکت فولاد مبارکه و شرکت‌های اقماری آن، 6‌میلیارد و 50‌میلیون ریال در برنامه یک شهر ضیافت و مابقی در جشن‌های گلریزان شهرستان‌های لنجان، مبارکه و نایین جمع‌آوری شده است. احسانی افزود: در ادامه نیز با برگزاری جشن گلریزان فرهنگیان اصفهان و جشن‌های گلریزان شهرستان‌های تابعه استان و برنامه یک شهر ضیافت تا پایان ماه‌مبارک‌رمضان، مبالغ قابل‌توجه دیگری نیز به این مبلغ افزوده و فرآیند آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد آغاز خواهد شد.


تعداد بازدید :  353