شماره ۶۰۷ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   تقاضای بالا چالش پتروشیمی‌ها|
حسین پناهیان، مدیر عامل بورس کالا درباره مشکلات عرضه پتروشیمی‌ها گفت: به دلیل عرضه محدود محصولات پتروشیمی در بورس توسط مجتمع‌های تولیدی، تقاضای بسیار زیادی برای آن شکل گرفته و وجود مازاد تقاضا درحال حاضر برای پتروشیمی‌ها مشکل‌ساز شده و موجب شده است تا امکان خرید کالا به اندازه مورد نیاز برای تمامی مشتریان وجود نداشته باشد. همچنین دلیل عرضه ناچیز مجتمع‌های تولیدی در بورس، قیمت پایه نادرست این محصولات است.

   با بورسی‌ها مشکل مالیاتی نداریم| علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه بازدید از تالار شیشه‌ای گفت: شفافیت شرکت‌های بورسی بیش از شفافیت شرکت‌های خارج از بورس است. بنابراین سازمان امور مالیاتی مشکل زیادی با شرکت‌های بورسی ندارد و عمده مسائل مربوط به هزینه‌های غیرمتعارف شرکت‌ها است. به‌عنوان مثال پالایشگاه‌هایی که به دولت هزینه تحمیل می‌کنند باید مصوبه دولت را دریافت کنند و سازمان امور مالیاتی طبق ماده 147 و 148، اگر دولت مجوز داده باشد این هزینه‌ها را می‌پذیرد.

   290‌هزار‌ میلیارد تومان ارزش بورس تهران| حسن قالیباف اصل، مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: هم‌اکنون 316 شرکت در بورس تهران پذیرفته شده‌اند که ارزش بازار آنها به 290‌هزار‌ میلیارد تومان می‌رسد. ارزش بازار فرابورس ایران نیز در حدود 90‌هزار‌ میلیارد تومان است و در مجموع حدود 380‌هزار‌ میلیارد تومان ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه است.
    رشد 10 واحدی آیفکس| در پایان معاملات روز گذشته فرابورس 245‌میلیون و 280‌هزار ورقه بهادار در 19‌هزار و 947 نوبت خرید و فروش شد و ارزش آن به یک‌هزار و 62‌میلیارد و 800‌میلیون ریال رسید. آیفکس نيز با رشد 10 واحدی به رقم 769.26 واحد رسید.

 


تعداد بازدید :  151