شماره ۶۰۷ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

کاهش قیمت نفت با «نه» یونانی‌ها| قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال رأی منفی یونانی‌ها به شرایط کمک مالی اروپا قیمت نفت را کاهش داد و هر بشکه نفت 59.59 دلار فروخته شد. این اقدام نگرانی‌ها در مورد رشد تقاضای ضعیف در میان فزونی عرضه در بازار را شدت بخشید. (رویترز)

تمایل انگلیسی‌ها به ماندن در اتحادیه اروپا| نظرسنجی موسسه FTSE122 نشان داد سه‌چهارم مدیران اقتصادی انگلیس از دولت این کشور می‌خواهند اتحادیه اروپا را ترک نکند. همچنین 91‌درصد پاسخگویان معتقد بودند عضویت در اتحادیه به سود عملکرد صادراتی انگلیس بوده است. با این وجود 57‌درصد معتقد بودند همخوانی با چارچوب قانونی آن باری بر اقتصاد کشور است. (تلگراف)

ثبات فروش جنرال‌موتورز| میزان فروش یکی از غول‌های خودروسازی در چین طی ماه ژوئن تغییری نکرده بود زیرا کاهش قیمت‌های گسترده در اوایل ‌سال‌جاری میلادی نتوانست تقاضا برای خودروهای جنرال موتورز را بیفزاید. جنرال‌موتورز و شرکای چینی آن در ماه گذشته 246066 خودرو فروختند. این رقم در مقایسه با فروش همین بازه زمانی در ‌سال گذشته تغییری نکرده است. (رویترز)

طلا در سطح ۱۱۶۴ دلار| پس از مشخص شدن نتیجه رفراندوم یونان، به دلیل سایه افکندن تقویت ارزش دلار بر بازار، طلا روز دوشنبه از افزایش قیمت‌های معاملات اولیه عقب‌نشینی کرد. بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا با وجود افزایش اولیه 0.6درصدی، دیروز 2 دلار کاهش یافت و به 1164 دلار رسید. (رویترز)


تعداد بازدید :  191