شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
خبر

استقبال لاریجانی از سخنان روحانی درباره استیضاح
رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران استان قم گفت:  پیگیری رئیس‌جمهوری درباره استیضاح وزیر علوم منطقی و عقلانی است و رئیس‌جمهوری اظهارات سنجیده‌ای در این زمینه داشت که باید پایه و مبنایی برای آینده باشد.  به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی با تمجید از اظهارات حسن روحانی پس از استیضاح وزیر علوم توسط مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به‌عنوان یک پایگاه اصلی برای اینگونه تصمیم‌گیری‌ها همیشه مواردی از این دست را مورد بررسی قرار می‌دهد. وی با تمجید از مواضع رئیس‌جمهوری درخصوص تصمیم نمایندگان مجلس گفت: باید اینگونه موضع‌گیری‌ها را به‌عنوان پایه‌ای قرار داد که وقتی مجلس در یک موضوعی نظر نهایی داد، این امر عاملی برای حرکت‌های بعدی باشد و همه از آن استقبال کرده و به آن احترام بگذارند. رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به نظرم رویکرد رئیس‌جمهوری رویکرد پسندیده‌ای بود و امیدواریم به آینده روابط دولت و مجلس کمک کند.

خرید خودروی خارجی توسط ریاست‌جمهوری مغایر قانون است
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خرید خودروی خارجی توسط ریاست‌جمهوری را مغایر قانون دانست. در قسمتی از این نامه آمده است: «نظر به بنـد «الف» مـاده (30) قانون تنظیم بخشـی از مقـررات مالی دولت ـ مصوب 1380ـ ناظر به مجاز بودن دستگاه‌های اجرایی به خرید خودروهای سواری تولید داخل و توجهاً به تبصره ذیل بند «الف» همین ماده که به‌موجب آن، صرفاً نیروی انتظامی و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مستثنا از شمول ممنوعیت خرید خودروی سواری خارجی بوده و نهاد ریاست‌جمهوری، مشمول مستثنیات شمارش‌شده در قانون نمی‌باشد، بنابراین، متن مصوبه و مشخصات خودروهای مندرج در جدول مربوط، تا آن‌جا که ناظر به امکان خرید خودروهای سواری خارجی توسط نهاد ریاست‌جمهوری می‌باشد، مغایر با قانون است.»

مبارزه با دشمنان شیعه‌ای کامل می‌خواهد
وزیر اطلاعات با اشاره به جایگاه علمی و سیاسی امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در کنار ایفای بی‌بدیل نقش علمی خود توانست نقش سیاسی خود را به نحو احسن انجام دهد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمودعلوی وزیر اطلاعات پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) به بیان‌شأن و منزلت ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: مبارزه با دشمنان، شیعه‌ای کامل می‌خواهد. در جریان پیروزی انقلاب اسلامی جوانان مملکت مانند ‌هارون مکی که از شیعیان کامل است دور امام خمینی (س) جمع شدند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بنیان کردند. امروز نیز این شیعیان زیر پرچم ولایت و مقام معظم رهبری جمع شده‌اند و مقام معظم رهبری با صلابت تمام نظام را از پیچ و خم توطئه‌های دشمنان حفظ کرده‌اند.  

6 وزیربه کمیسیون‌های مجلس احضار شدند
6 وزیر دولت یازدهم این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور یافته و به سوالات  نمایندگان پاسخ می‌دهند.
به گزارش ایرنا مطابق برنامه اعلام‌شده وزیر آموزش‌وپرورش روز سه‌شنبه برای بررسی برنامه‌های این وزارتخانه در‌سال تحصیلی جدید در این کمیسیون حضور می‌یابد همچنین وزیر کشور برای پاسخ به سوال نمایندگان به کمیسیون شوراها، جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد برای پاسخگویی به کمیسیون فرهنگی، آخوندی وزیر راه برای پاسخ به سوال 10 نماینده به کمیسیون عمران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخ به 4 نماینده و وزیر معدن، صنعت، تجارت برای پاسخ به 5 نماینده روز سه‌شنبه  در   کمیسیون مربوطه  حضور می‌یابند.


تعداد بازدید :  122