شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

موحدی‌کرمانی: رهبر معظم انقلاب راضی به تضعیف دولت نیستند
امام جمعه موقت تهران خطاب به آمریکا، غرب و 1+5 گفت: نصیحت ایران را بپذیرید زیرا پیشنهاد ایران برد - برد است یعنی به نفع منطقه، غرب و البته به نفع ایران است. به گزارش ایرنا، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: اگر پیشنهاد ایران را نپذیرید دیگر برد - برد نخواهد بود بلکه برد و باخت است.
موحدی‌کرمانی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: سخنی نیز با دولت محترم دارم. اولا به دولت به دلیل حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت تبریک می‌گویم و معنای این تأیید و حمایت این است که رهبر معظم انقلاب راضی نیستند دولت تضعیف شود. امام جمعه موقت تهران با اشاره به استیضاح «رضا فرجی‌دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات افزود: وزیر علوم با دلایلی که در مجلس مطرح شد رأی اعتماد نیاورد و طبعا دولت وزیر دیگری را در وقت خود مطرح می‌کند اما از رئیس‌جمهوری تقاضا دارم به حساسیت‌های مجلس درباره وزیر معزول عنایت کند و ببیند این حساسیت‌ها چه بوده و چرا رأی نیاورد. آیت‌الله موحدی‌کرمانی گفت: فردی را به مجلس معرفی کنید که دیگر این ضعف‌ها را نداشته و نقاط قوتش بالا باشد.

فرجی‌دانا مظلوم واقع شد
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ارایه تحلیلی از رأی مجلس به استیضاح وزیر علوم، غیبت رئیس‌جمهوری در روز استیضاح را خطا  دانست.
به گزارش ایسنا، مطهری در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره عزل آقای فرجی‌دانا از وزارت علوم توسط مجلس چیست؟ گفت: به نظر من این عزل یک نقطه منفی برای مجلس نهم است، چون اشکالات کار آقای فرجی‌دانا در حد استیضاح و برکناری نبود و ایشان مظلوم واقع شد و قربانی رقابت‌های سیاسی شد چون اصل حرف محرکان استیضاح که ممکن است در بیرون مجلس هم باشند این است که دانشگاه‌ها باید تحت کنترل ما باشد و فضای امنیتی گذشته بر آنها همچنان باید باقی بماند و افزایش آزادی بیان در دانشگاه‌ها را مضر به حال نظام می‌دانند، در حالی‌ که این‌طور نیست و نگرانی آنها بی‌جاست. البته محرکان این استیضاح به هدف خود نرسیدند چون آقای نجفی همان راه را با سرعت بیشتری ادامه می‌دهد و سیاسی‌تر از آقای فرجی‌داناست.
او در پاسخ به این سوال که چرا از فرجی‌دانا دفاع نکرده است نیز اظهار کرد: من از سه روز قبل به مسئولان مربوط دولتی گفته بودم که آماده‌ام از وزیر علوم دفاع کنم و نکات مهمی را آماده کرده‌ام اما آنها دونفر دیگر را معرفی کردند، حتما ملاحظاتی داشته‌اند. اما توجه نداشتند که در مقابل افرادی مثل آقایان زاکانی و نادران که تجربه چند استیضاح را دارند باید افراد باتجربه صحبت کنند. مطهری همچنین درباره دفاع فرجی‌دانا از خودش نیز گفته است: آقای فرجی‌دانا در مجموع خوب از خودش دفاع کرد گرچه در نیم‌ساعت آخر اگر بیشتر به شبهاتی که در ذهن نمایندگان بود پاسخ می‌داد بهتر بود تا این‌که در بخشی از آن به تشریح نمودارهای حاکی از رشد علمی کشور می‌پرداخت. او همچنین درباره رفتار استیضاح‌کنندگان گفت: استیضاح‌کنندگان در برخی موارد اخلاق اسلامی را رعایت نکردند، مثلا چند جمله‌ای که از آقای توفیقی روی مانیتور مجلس پخش کردند، توضیح ندادند که آن جلسه یک روز بعد از حمله به کوی دانشگاه بوده و دانشجویان حاضر که دوستانشان در آن حادثه مصدوم یا بازداشت شده و وسایل اتاقشان تخریب شده بود در حال انفجار برای ریختن به خیابان بودند و وزیر وقت علوم و رئیس دانشگاه تهران از آقای توفیقی خواسته بودند که بیاید دانشجویان را کنترل و مدیریت کند و حتی نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها نیز در آن جلسه حضور داشته است. این کارها بداخلاقی سیاسی و استفاده از وسیله نامقدس برای هدف مقدس است که اسلام اجازه نمی‌دهد.
وی با انتقاد از عملکرد فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: فراکسیون می‌توانست جلسه‌ای با وزیر بگذارد و روی نمایندگان اثرگذاری کند ولی این کار را نکرد. گویی توافق نانوشته‌ای با فراکسیون دیگر داشتند و به‌گونه‌ای رفتار کردند که برکناری وزیر برایشان مهم نبود. در حالی‌ که اگر دنبال حق بودند باید با جدیت از وزیر دفاع می‌کردند چون این مسأله لااقل برای سرانشان روشن بود که این استیضاح سیاسی و ناشی از جنگ قدرت است.
 
امتناع آیت‌الله خاتمی از سخنرانی در کنگره شهید رجایی
کنگره شهیدرجایی و شهدای کارمند استان قزوین با حضور مسئولان استانی و خانواده‌های شهدا و همچنین سیداحمدخاتمی خطیب موقت جمعه تهران و عضو مجلس خبرگان، برگزار شد.  به گزارش خبرگزاری شبستان، دراین کنگره ابتدا فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به بیان سخنانی پرداخت که از قضا سخنان او به درازا کشید. پس از آن قرار بود سیداحمد خاتمی به ایراد سخنرانی بپردازد که بعد از حضور روی سِن و قرار گرفتن پشت تریبون با بیان این جمله که «سخنرانی فرمانده سپاه این جلسه را اشباع کرد والسلام» از ادامه سخنرانی امتناع و جلسه را ترک کرد.


تعداد بازدید :  91