شماره ۶۰۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس‌جمهوری قانون اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری را ابلاغ کرد
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، قانون اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری را برای اجرا به وزارت دادگستری ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این قانون در جلسه مورخ 24 خرداد 1394 کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مطابق اصل 85 قانون اساسی تصویب و در تاریخ 27 خرداد 1394 به تایید شورای نگهبان رسیده است.
مدت اجرای آزمایشی این قانون تابع مدت اجرای آزمایشی قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 4/12/1392 کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی است.
قانون آیین دادرسی کیفری از تاریخ 1/4/1394 لازم‌الاجرا شده است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان: جلسات انتخاباتی متعدد داریم
محمدرضا عارف، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد اصلاح‌طلبان در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، گفت: اصلاح‌طلبان با برگزاری جلسات متعدد، خود را برای حضور قدرتمند در انتخابات آماده می‌کنند. رئیس بنیاد امید ایرانیان در گفت‌وگو با ایلنا افزود: جلسات متعددی توسط احزاب، جبهه‌ها و شوراهای تشکیل ‌شده، برای انتخابات برگزار می‌شود که نویدبخش روندی مثبت در راستای اقدامات انتخاباتی اصلاح‌طلبان است که امیدواریم جبهه اصلاحات با سازوکاری مشخص و اصولی، به اجماع نهایی برسد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نارضایتی از تبعیض رسانه‌ای علیه لیدر جریان اصلاحات، یادآور شد: به ‌هر حال ما همواره به تعامل با نهادهاي دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی معتقدیم و امیدواریم با این رایزنی‌ها و همکاری‌های مثبت، مشکلات و مسائل پیش روی جریان اصلاحات را مرتفع کنیم.عارف در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با انتقاد از برخی اظهارنظرها و اقدامات رسانه‌ای منفی، علیه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، خاطرنشان کرد: البته اختلاف‌نظر در هر بحث و مذاکره سیاسی‌ طبیعی است و باید به تمام نظرها احترام بگذاریم و از انتقادها و اظهارنظرها استقبال کنیم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن آرزوی موفقیت برای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد٬ این است که دلواپسان و منتقدان مذاکرات، درنهایت به جمع‌بندی‌ها و تصمیماتی که در سطح ملی صورت می‌گیرد، احترام بگذارند و همراهی کنند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین شنبه گذشته در جمع مردم رباط‌کریم هم گفت: اگر منتقدان و رقبای دولت اندکی انصاف داشتند باید از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قدردانی می‌کردند. او همچنین بدهی‌های بر جا مانده از دولت گذشته را حیرت‌انگیز دانست و اظهار داشت: دولت فعلی باید بدهی‌های پروژه‌های دولت گذشته که فقط پز کلنگ‌زنی و افتتاح آن را به نمایش می‌گذاشت، پرداخت کند.
وی در ادامه تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات 92 کشورهای غربی را به اجبار به میز مذاکره نشانده و همچنین به پشتوانه این حضور حماسی و سرمایه اجتماعی فرزندان این ملت و سرداران صحنه دیپلماسی در پی احقاق حقوق مردم هستند، قدرت‌های بزرگ و کشورهای غربی مجاب شده‌اند تا به خواسته‌های مشروع و قانونی ما تمکین کنند.

شورای نگهبان: ایرادات قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به قوت خود باقی است
شورای نگهبان اعلام کرد: سه مورد از ایرادات در بند 2 طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کماکان به قوت خود باقی است. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی شورای نگهبان، طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که با اصلاحاتی در جلسه دوم تیرماه 1394 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، در جلسه 10 تیرماه جاری شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌شود: به‌رغم اصلاح بعمل آمده، سه مورد اخیر از ایرادات بند 2 قبلی این شورا کماکان به قوت خود باقی است.

گام‌های خوبی برای حل اختلافات در مذاکرات هسته‌ای برداشته شده است
علی لاریجانی، با بیان این‌که گام‌های خوبی برای حل اختلاف‌ها در مذاکرات هسته‌ای برداشته شده است، گفت: چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای مثبت است. به گزارش فارس، لاریجانی، به موضوع مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 اشاره کرد و با بیان این‌که مذاکرات هسته‌ای پیچیده است، گفت: این مذاکرات نسبتا پیچیده است و دارای ابعاد مختلفی است که تلاش می‌کنیم درنهایت مذاکراتی موفق داشته باشیم که در این مسیر در کشور، همه قوا و مسئولان با یکدیگر همدل و هم‌نظر هستند تا مذاکرات رو به جلو باشد و توسعه پیدا کند. وی با رد برخی اظهارنظرها در آمریکا مبنی بر روی میز بودن همه گزینه‌ها در مقابل ملت ایران، این اظهار نظرها را  دارای جنبه تبلیغی و دارای کارکردی داخلی در این کشور دانست و اضافه کرد: این رفتارها را سازنده نمی‌دانیم و آمریکایی‌ها با این اظهارات‌شان خسارت‌های زیادی به خودشان و منطقه وارد کرده‌اند.

 


تعداد بازدید :  241