شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

سازمان ملل قربانیان سوریه را بیش از 191هزار نفر اعلام کرد
یک مقام ارشد سازمان ملل با انتقاد از بي‌تحرکی جامعه جهانی در برابر بحران سوریه، شمار قربانیان فعالیت‌ها و حملات تروریست‌ها در این کشور را در طی سه‌سال و نیم گذشته، بیش از 191هزار نفر اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، «ناوی پیلای» کمیسرعالی حقوق بشر سازمان‌ملل توقف و اهمال جامعه بین‌المللی را در قبال نزدیک به چهار‌سال بحران داخلی در سوریه مورد انتقاد قرار داد و گفت که در فاصله زمانی بین مارس 2011 تا آوریل سال‌جاری میلادی 191هزار و 369 نفر در وقایع سوریه کشته شدند و به واقع، شمار قربانیان ممکن است، بسیار بیش از این باشد. سازمان ملل درحالی تازه‌ترین آمار قربانیان تروریسم در سوریه را اعلام کرد که صرف‌نظر از حمایت‌های متنوع جبهه عربی - غربی از شکل‌گیری و ترویج تروریسم در این کشور، بسیاری از دولت‌های غربی به حضور اتباع خود در سوریه و همراهی با تروریست‌های موسوم به داعش اقرار دارند.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: شورای امنیت فاقد قاطعیت لازم برای نجات جان انسان‌ها است
کمیسر حقوق بشر سازمان ملل که درحال کناره‌گیری از این سمت در پایان خدمت خود است، روز پنجشنبه ضمن انتقاد شدید از شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد که این نهاد عالی جهانی غالبا فاقد قاطعیت لازم برای پایان دادن به مناقشات و نجات جان انسان‌ها است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیلای در سخنرانی خود خطاب به 15 عضو شورای امنیت گفت: همواره تصمیم قاطع و اصولی از سوی اعضا برای پایان دادن به بحران‌ها وجود نداشت. وی اظهار کرد: من سخت گمان می‌کنم که حساسیت بیشتر این شورا می‌توانست جان صدها نفر را نجات دهد. پیلای که متولد آفریقای جنوبی است، استفاده از حق وتو برای ممانعت از اتخاذ تدابیر لازم را یک «تاکتیک کوتاه‌مدت و درنهایت غیرسازنده» خواند و مصرانه از قدرت‌ها خواست «برداشت فراگیرتری از منافع ملی» داشته باشند.

نیروهای گارد ملی از شهر ناآرام فرگوسن آمریکا خارج شدند
نیروهای گارد ملی آمریکا روز پنجشنبه از شهر فرگوسن که حدود دو هفته صحنه اعتراضاتی در مورد مرگ یک نوجوان سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست بود، خارج شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرات در این شهر پس از ملاقات روز چهارشنبه اریک هولدر دادستان کل آمریکا با والدین مایکل براون نوجوان غیرمسلح 18ساله کشته‌شده به ضرب گلوله پلیس در نهم آگوست فروکش کرد. مرگ براون محرک حدود دو هفته اعتراضات شبانه در این شهر عمدتا سیاهپوست‌نشین شد که غالبا با خشونت و تنش‌های تبعیض نژادی همراه بود. پاسخ اولیه پلیس به این اعتراضات تنها موجب وخامت اوضاع و تشدید تظاهرات شد و بعضی‌ها در واکنش به آنچه تاکتیک‌های تعرض‌آمیز نیروی عمدتا سفیدپوست خواندند خود را مسلح کردند.


تعداد بازدید :  85