شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
... رگبار در راه است

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی حاکی از این است که طی سه روز آینده بروز رگبار موقت، گاهی با رعد و برق و وزش باد در بعد از ظهر تا اوایل شب در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات خوزستان، لرستان، اصفهان، فارس، هرمزگان و جنوب کرمان امری محتمل است.
این وضعیت در برخی مناطق شمال غرب کشور و ارتفاعات مرکزی البرز نیز رخ خواهد داد. با توجه به شرایط موجود آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در این نواحی پیش‌بینی می‌شود. به این جهت ضروری است که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید. همچنین در دو روز آینده دریای عمان و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.
همچنین طی ۲۴ ساعت آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان‌های خوزستان و ایلام خواهد شد. در روزهای شنبه و یکشنبه نیز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هوا‌شناسی آسمان تهران را برای روزهای شنبه و یکشنبه کمی ابری در بعدازظهر و افزایش ابر و وزش‌ باد در ارتفاعات و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌کند. بیشترین دمای هوای تهران در روزهای شنبه و یکشنبه به ترتیب ۳۵ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین دمای هوا نیز به ترتیب ۲۳ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است. بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۷ درجه سانتی‌گراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در هنگام شب با حدود ۱۵ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور طی شبانه روز گذشته بودند.
بنابر اعلام مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی دو روز گذشته بر اساس شاخص‌های کیفیت هوا، در شرایط نسبتاً سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته به ترتیب روی اعداد ۲۲، ۸، ۴۶ و ۱۷ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۴۵ و ۵۹ قرار دارد. در شبانه‌روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۷ درجه سانتی‌گراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در هنگام شب با حدود ۹ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.

 


تعداد بازدید :  75