شماره ۶۰۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
احمدی‌نژاد فعالیت‌های انتخاباتی‌اش را تکذیب کرد
علاقه و انگیزه‌ای به کار سیاسی معمول و انتخاباتی ندارم

گروه سیاسی| حالا پس از ماه‌ها گمانه‌زنی درباره برنامه محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس دهم، اظهارات وی این گمانه‌زنی‌ها را بیش از پیش با‌ هاله‌ای از ابهام مواجه کرد. رئیس دولت‌های نهم و دهم گفته است در دفتر ولنجک برنامه‌ای برای انتخابات دنبال نمی‌شود و او تنها به دنبال بازخوانی خط نورانی امام‌خمینی(ره) است.
چنانکه سایت اینترنتی دولت بهار، رسانه نزدیک به محمود احمدی‌نژاد گزارش داده است، رئیس‌جمهوری سابق در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و در ضیافت افطاری که برای شماری از مقامات و مسئولان عالیرتبه دولت‌های نهم و دهم، برگزار شده   اظهاراتی درباره برنامه‌اش برای آینده مطرح کرده است.  احمدی‌نژاد در ابتدای سخنانش خطاب به جمع حاضر گفته است: عده‌ای از دوستان در این‌جا از سراسر کشور درحال برنامه‌ریزی برای تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی و بازخوانی مجدد خط امام راحل  هستند. البته شما می‌دانید که فشار بر جمع ما برای حضور در برنامه‌های سیاسی مثل انتخابات مجلس و دولت و چه و چه زیاد است. من می‌خواهم خدمت آن دسته از عزیزانی که اطلاع ندارند عرض کنم که ما در این‌جا به‌طور مطلق هیچ برنامه‌ای و علاقه‌ای برای فعالیت‌های انتخاباتی نداریم.احمدی‌نژاد خطاب به همکاران سابقش در دولت گفته است: ما و جمعی از دوستان، براساس یک بررسی دقیق به این نتیجه رسیده‌ایم که مهم‌ترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، بازخوانی خط نورانی امام‌خمینی(ره) است. خوشبختانه مقام معظم رهبری در سالگرد امام راحل، این امر مهم را مورد تأکید قرار دادند و اعلام کردند که همه باید به آن توجه کنند.
کارگروه رسانه، اندیشه و تجزیه  وتحلیل تشکیل داده‌ایم
او همچنین گفته است: ما بر این باوریم که مهم‌تر از بازخوانی دوباره آرمان‌های انقلاب و خود انقلاب و خط امام هیچ کاری نیست و مهم‌تر از آن، کار دیگری نداریم. هر چه هست محصول این است. بنابراین کارگروه‌هایی، شامل کارگروه اندیشه، رسانه، تجزیه و تحلیل و کارگروه استان‌ها تشکیل شده است. در استان‌ها یک سازماندهی دارد انجام می‌گیرد، فقط با هدف بازخوانی خط امام، تبیین آرمان‌ها و مبانی انقلاب اسلامی و باورهای نابی است که پایه خیزش ملت ایران و حرکت انقلاب اسلامی بوده و ان‌شاءالله در آینده، پایه خیزش همه ملت‌ها و برپایی حکومت جهانی توحید و عدالت خواهد شد.
علیه ما دروغ می‌نویسند؛ ظاهراً   فعلا رفع‌القلم است
متاسفانه در رسانه‌ها، حرف‌های دروغ و بی‌پایه و اساس زیاد می‌زنند. در رابطه با ما ظاهرا فعلا «رفع القلم» است. ظاهرا همه آزادند که هرچه می‌خواهند از دروغ و تهمت و افترا علیه دولت‌های نهم و دهم و اینجانب و دوستانم بگویند، بنویسند و منتشر کنند. خبرهای جعلی را در بولتن‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها منتشر می‌کنند و حتی به داستان‌سرایی می‌پردازند. یکی از دوستان امروز متن مفصلی را از یک روزنامه نقل کرد که از صفر تا صد آن کاملا ساختگی بود. ابتدا خبرهای دروغ را منتشر می‌کنند و سپس بر پایه القائات سوء، درباره آنها به داستان‌سرایی می‌پردازند. این وضع خیلی بدی است که برای مواجهه با آن و پاسخ به دروغ‌پردازی‌ها، نیاز به استخدام ده‌ها کارمند است تا تمام این رسانه‌ها را رصد کرده و هر روز مطالب آنها را تکذیب کنند و آنها هم حتی تکذیبیه‌ها را منتشر نکنند! و البته ما هزینه انجام این کار را نداریم.
احمدی‌نژاد ضمن تکذیب کلیه فعالیت‌های سیاسی‌اش تصریح کرده است: به کار سیاسی معمول هم، نه علاقه و نه انگیزه‌ای داریم. جلساتی که در این‌جا برگزار می‌شود، همان‌طور که گفتم در زمینه بازخوانی خط امام، مبانی انقلاب، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است. مطلقا راجع به مسائل دیگر این‌جا بحثی نیست. او همچنین خطاب به همکاران سابقش یادآور شده است: البته شما من را می‌شناسید. اگر تصمیم یا تکلیفی داشتم که کاری را انجام دهم، در آن صورت خودم صراحتا به ملت اعلام می‌کردم. او درعین‌حال گفته است: هرکس بخواهد در این برنامه مشارکت کند، قدمش روی چشم ماست. تشریف بیاورید این‌جا برنامه‌هایی تدوین شده است، نظر می‌دهید و با مشارکت هم، ان‌شاءالله کارها را جلو خواهیم برد.
به گزارش تسنیم، از میان وزرا و نزدیکان سابق احمدی‌نژاد علی نیکزاد، شمس‌الدین حسینی، غلامحسین الهام، شیخ‌الاسلامی وزیر کار، مجتبی ثمره‌هاشمی، محمد شیخان، محمدرضا میرتاج‌الدینی، نسرین سلطانخواه، بهروز مرادی، محمدرضا فرزین، مرتضی تمدن و عباس امیری‌فر امام جماعت نهاد ریاست‌جمهوری و برخی دیگر از مدیران دولت سابق در این مراسم افطاری شرکت کرده‌اند.

 


تعداد بازدید :  278