شماره ۶۰۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
مخالف درجه یک مهدی تاج به فدراسیون برگشت
نظر «عنایت» به داوری با لطف دبیرکل!

شهروند| بازگشت مسعود عنایت به سیستم داوری فوتبال، آن هم به کمک دبیر فدراسیون، فصل کم‌حاشیه فوتبال ما را دچار هیجان هرچند مقطعی کرد. انگار او قبول نمی‌کرد روی صندلی ریاست دپارتمان داوری بنشیند اما علیرضا اسدی با اصرار اطمینان داد اتفاقات گذشته تکرار نمی‌شود و به همین راحتی، مردی که 5‌سال پیش با جنجال‌های بسیار پست ریاست کمیته داوران را ترک کرد، حالا دوباره با سلام و صلوات به جایگاهی دیگر تکیه می‌زند؛ به کمک حکم علی کفاشیان مبنی بر حضور مدرس برجسته فیفا در سمت رئیس دپارتمان داوری! در دوران ریاست او چیزی به نام دپارتمان داوری وجود نداشت و چند ‌سال بعد از جدایی این چهره تأثیر‌گذار، این سازمان به قصد چینش داوران و نظارت بر کلیه امور آنها به‌وجود آمد. درحال حاضر سمت قبلی عنایت (رئیس کمیته داوران) در اختیار اصفهانیان است و دپارتمان هم تحت کنترل عنایت خواهد بود.
انتخاب پرحاشیه
بعد از اتفاقات رخ داده در هفته پایانی فصل گذشته لیگ‌برتر، اختلافات دامنه‌دار اسدی و دپارتمان داوری بیشتر شد و درنهایت حسین عسگری از سمت ریاست دپارتمان داوری استعفا کرد. در جست ‌وجو برای یافتن جانشین، چند گزینه معرفی شدند که درنهایت پس از ردصلاحیت شدن مهرپیما و عدم پذیرش میرزابیگی به دلیل داشتن مدرک دیپلم از سوی اسدی، عنایت با نظر مستقیم شخص دبیرکل فدراسیون و با اعمال نفوذ مستقیم او انتخاب شد. او پس از این انتخاب گفت: «پیشکسوتان خارج از گود نشسته صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که باعث اختلاف در جامعه داوری می‌شود اما تصمیم گرفتم که وارد این بازی نشوم. مهم‌ترین مشکل درحال حاضر برگزاری کلاس توجیهی داوری است که باید سریعا اقدام کنیم.»
گذشته
در دوره ریاست عنایت بر کمیته داوران، اشتباهات داوران رشد روزافزون داشت و به‌همین دلیل کفاشیان و تاج با عنایت برخورد کردند. عنایت در مصاحبه‌‌ای خاص در آن روزها (3 بهمن 89 با خبرگزاری مهر)، وقایع را شرح داد: «یک بار برای رفع مشکل به دیدار کفاشیان رفتم. گویا وقتی از دفتر بیرون آمدم، بلافاصله کفاشیان به یکی از خبرگزاری‌ها زنگ زده بود تا خبر استعفای من رسانه‌ای شود. وقتی به پایین رفتم تا روی صندلی‌اش بنشینم، دیدم خبرگزاری‌ها خبر استعفایم را منتشر کرده‌اند. همان زمان وسایلم را جمع کردم و از فدراسیون رفتم.» اوایل دی 89 بود که عنایت در توصیف دلایلش برکناری‌‌اش از ریاست دپارتمان داوری، از تاج و کفاشیان به خاطر تهمت زدن به او انتقاد کرد. تا چند ماه حاشیه‌ها ادامه داشت و عنایت مدام به عوامل برکناری‌اش ازجمله تاج و کفاشیان حمله می‌کرد. همان زمان تاج در گفت‌وگو با رسانه‌ها ادعا کرد فدراسیون، عنایت را تحت فشار قرار نداد و به همکاری با او تمایل داشت.
عمل به وعده؟
اگر این ادعا را بپذیریم، پس درواقع فدراسیون برای بازگرداندن عنایت به دپارتمان داوری، روی حرف قبلی خود ایستاد. عنایت در مذاکرات قبلی گفته بود با سیستم کفاشیان و مخصوصا تاج کار نمی‌کند. او با فضایی که بعد از پایان دوره اول ریاستش ایجاد کرد، باعث باقی‌ماندن تنش در خانواده فوتبال شده و باید ديد در سمت فعلی موفق می‌شود یا خیر.

 


تعداد بازدید :  301