شماره ۶۰۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
عدد خبر

4 برابر جریان رودخانه کرج، مصرف آب تهرانی‌هاست

خسرو ارتقایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: طبق اعلام سازمان آب و فاضلاب، مصرف آب در تهران در هر ثانیه 37مترمکعب است ، به این معناست که در هر ثانیه 4 برابر جریان آب رودخانه کرج در تهران آب مصرف می‌شود. او با بیان این‌که این میزان آب از نظر حجمی به 3.2‌میلیون مترمکعب می‌رسد، افزود: 33‌درصد از این میزان آب از منابع آب زیرزمینی و 67‌درصد از منابع آب سطحی تأمین می‌شود.

2‌ هزار مینی‌بوس در 3 ماهه 94  اسقاط شد

طی 12‌سال گذشته حدود 5‌هزار دستگاه مینی‌بوس اسقاط شده است و تنها در 3 ماهه اول‌ سال 94 این میزان به 2‌هزار دستگاه رسیده است. علیرضا فیض‌بخش رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با اعلام این خبر گفت: تا پایان ‌سال بیش از 6‌هزار دستگاه مینی‌بوس یعنی بیش از مجموع تمامی سال‌های قبل مینی‌بوس فرسوده از رده خارج شود زیرا برخلاف گذشته بدون معطلی مبلغ لاشه مینی‌بوس نقدا پرداخت می‌شود.

 26درصد کاهش تعرفه واردات تجهیزات نوین ارتباطی

تعرفه واردات تجهیزات IT، 4‌درصد و تعرفه واردات تجهیزات تلفن‌همراه 30‌درصد  است. حالا پس از اعطای مجوز نسل 3 و 4 به همراه اول و ایرانسل، دولت برای تسریع توسعه نسل جدید، تعرفه واردات تجهیزات نسل 3 و 4تلفن همراه را کاهش داد. براساس این تصمیم تعرفه واردات این تجهیزات از 30‌درصد به 4‌درصد رسیده است. ضمن این‌که تعرفه واردات تجهیزات قدیمی نسل 2 همچنان 2‌درصد باقی مانده است.

1 درصد افزایش مالیات لبنیات، بهانه گرانی نشود

علیرضا طاری‌بخش معاون سازمان امور مالیاتی میزان افزایش مالیات بر ارزش افزوده صنایع لبنی را یک‌درصد دانست و گفت: بخشی از لبنیات که در سبدغذایی خانوار قرار دارد، یعنی شیر و پنیر از مالیات معاف است و بخش‌هایی هم که مشمول مالیات هستند تنها یک‌درصد به مالیات آنها در سال‌جاری اضافه شده است. بنابراین ادعای افزایش چند برابری مالیات بر ارزش افزوده صنایع لبنی ادعای نادرستی است .


تعداد بازدید :  329