شماره ۶۰۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   موسسه اعتباری نور مجاز شد| موسسه اعتباری نور، در چارچوب فرآیند ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و پس از طی مراحل قانونی، مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد. موسسه اعتباری نور که درحال حاضر به‌عنوان چهارمین موسسه اعتباری غیربانکی مجاز شناخته می‌شود، حاصل تجمیع تعاونی‌های اعتبار «کارسازان آینده» و «پیشگامان همیار یزد» و صندوق‌های قرض‌الحسنه «ریحانه‌گستر» و «مشیز» بوده و مسئولیت پاسخگویی به مشتریان این نهادهای پولی را به عهده خواهد داشت.
   پاداش غیرقانونی برای شبه‌دولتی‌ها| درحالی نام تعداد قابل توجهی از مدیران ارشد مشغول به کار و بازنشستگان دولتی در هیأت‌مدیره شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی به چشم می‌خورد که دریافت حقوق و پاداش از این شرکت‌ها براساس قانون بودجه ۹۴ برخلاف قانون است. در این لیست برخی از مدیران با عنوان نماینده شرکت‌های شبه‌دولتی یا سهام عدالت به‌عنوان عضو هیأت‌مدیره تلقی شده و به ازای هر جلسه حضور در جلسه هیأت‌مدیره بیش از 850‌هزار تومان دریافت می‌کنند. این مبلغ به غیر از پاداش سالیانه اعضای هیأت‌مدیره است که آن هم از نظر قانونی تأیید نشده است.
   عرضه روغن پومیس ممنوع شد| سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد عرضه و فروش محصول روغن پومیس یا تفاله زیتون ممنوع است. در روزهای اخیر مشاهده شده روغن تفاله زیتون
( olive pomace oil) وارداتی در بسته‌بندی و وزن‌های مختلف برای مصارف خوراکی در سطح بازار عرضه می‌شود.
   جریمه میلیونی برای مالیات 50‌هزار تومانی| ابراهیم درستی نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران گفت: دستگاه‌های کارتخوان در شهرستان‌ها مشکل‌آفرین شده‌اند، چراکه واحدهای صنفی که مالیات‌شان 50‌هزار تومان است اگر این دستگاه را نصب نکرده باشند باید برای مالیات 50‌هزار تومانی، جریمه یک‌میلیون و 800‌هزار تومانی پرداخت کنند. او همچنین تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی تنها توانسته است مالیات 9‌درصد اصنافی را تایید کند که دستگاه کارتخوان و سامانه صندوق فروش را نصب کرده‌اند.
   آمار گمرکی واردات برنج مشکل دارد| عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که واردات برنج کماکان ممنوع است، گفت: نسبت به آماری که گمرک در مورد واردات برنج اعلام کرده معترضیم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم. او تاکید کرد: معلوم نیست که گمرک آمار و ارقام مربوط به واردات برنج در سه ماه ابتدای‌ سال را از کجا آورده است، زیرا وزارت جهاد کشاورزی برای واردات برنج در ‌سال‌جاری هیچ‌گونه مجوزی نداده و از این موضوع اطلاعی نداریم.

 


تعداد بازدید :  274