شماره ۶۰۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

هنگامه مفید ترانه‌سرایی مینی‌سریال «دندون طلا» را برعهده دارد و به تازگی ضبط تصنیف‌ها و ترانه‌ها آغاز شده است.

تصویربرداری بخش‌های مربوط به تیرباران مجتبی نواب صفوی در سریال «معمای شاه» به پایان رسید.

ابراهیم اصغری از آغاز فیلمبرداری «بهشت از جنوب شرقی» از اواخر تابستان ۹۴ و همزمان با خنک شدن هوا در منطقه سیستان‌وبلوچستان خبرداد.

فرزاد امینی کارگردان نمایش «عشق سال‌های وبا» عنوان کرد در اجرای این عاشقانه تراژیک تلاش کرده تفسیری از رخدادهای عاشقانه ایرانی که در بستر اسطوره‌ها روایت می‌شوند، ارایه دهد.

دبیر اجرایی نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایرانی با اشاره به تاریخ دقیق برگزاری این رویداد هنری در کرمان از انتشار فراخوان این جشنواره بعد از پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

غلامرضا موسوی بیان کرد زمان اکران فیلم سینمایی «خون به پا می‌شود» به کارگردانی حماسه پارسا هنوز مشخص نیست.

«ساندرابولاک» ستاره ‌هالیوودی و برنده جایزه اسکار، در حاشیه مصاحبه‌ای که درباره انیمیشن «مینیون‌ها» داشت، از نحوه به تصویر کشیدن زنان در رسانه‌ها انتقاد کرد.

اولین تیزر فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده توسط حسن ایوبی ساخته شده و قرار است آنونس فیلم نیز به‌زودی ساخته شود.

مارک والبرگ و پیتر برگ درحال مذاکره با کمپانی «اس.تی.ایکس» برای تولید فیلم اکشن «مایل۲۲» هستند.

مجموعه داستان «مرده نو» نوشته احمد درخشان به‌عنوان شصت‌وهشتمین کتاب مجموعه «داستان امروز ایران» به چاپ
رسیده است.

شیوه‌نامه‌ اجرایی هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از سوی اداره ‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدوین و منتشر شد.

حسین پاینده از انتشار ترجمه جدید خود با عنوان «روانکاوی فرهنگ عامه» توسط انتشارات مروارید خبر داد.

پوستر پنجمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران که مهم‌ترین رویداد فرهنگی در هنر-صنعت بازی‌های رایانه‌ای کشور است، رونمایی شد.

مجموعه داستان «۱۴ ژانویه ۸ شب» نوشته جهانگیر هدایت پس از ماه‌ها انتظار مجوز انتشار دریافت کرد.

چند ساعت قبل از انتشار رسمی نسخه آزمایشی بازی «جنگ ستارگان» (star wars) نسخه‌ای ناقص از این بازی در فضای مجازی منتشر شد.

فیلم کوتاه «بهار» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی پورعیسی از جشنواره ملل در اتریش جایزه لنزینگ را دریافت کرد.

در کنسرتی که 27 تیرماه در قالب اولین اجرای ارکستر سازهای ملی برگزار خواهد شد، اسماعیل تهرانی رهبری ارکستر را برعهده خواهد داشت و محمد معتمدی و وحید تاج به‌عنوان خواننده به هنرنمایی می‌پردازند. همچنین قطعاتی از درویش‌خان، عارف، مرتضی محجوبی، علی‌نقی وزیری، روح‌الله خالقی، حسین دهلوی، اسماعیل تهرانی، بهزاد عبدی و حمید متبسم توسط این ارکستر اجرا خواهد شد.

نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» به کارگردانی محسن علیخانی از 28 تیرماه در قالب نخستین تولید کمپانی تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

مهرداد اسکویی تیزر سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) را ساخت.

منصور نریمان؛ نوازنده پیشکسوت عود و استاد بربت پس از ابتلا به یک عارضه ریوی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بهمن بستری و ممنوع‌الملاقات شد. او همچنان از نظر تنفسی دچار مشکل است و با دستگاه نفس می‌کشد.

 


تعداد بازدید :  273