شماره ۶۰۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
موسسه خیریه مهر امام‌هادي (ع)
طرح‌هایی برای حامیان ایتام

موسسه خیریه امام هادی (ع) به‌عنوان يک موسسه غيرانتفاعي غيردولتي خيريه مذهبي، در سال1377 در شهر قم فعاليت خود را آغاز کرد. شماره‌ثبت موسسه 1025 است. از همان ابتداي تاسيس به پشتوانه حضور خالصانه موسسان و همچنين به‌پاس اعتماد و حمايت‌هاي مردمي، موسسه توانست دامنه فعاليت‌هاي خود را توسعه دهد و امور شايان‌ذکري را به انجام برساند. موسسه امام‌هادي(عليه‌السلام) يک موسسه صرفا خيريه، مذهبي و از هر نوع گرايش سياسي به‌دور است. تنها منبع تأمين هزينه‌هاي موسسه، کمک‌هاي مردمي است. سايت موسسه براي رسيدگي به ايتام و امور نيازمندان راه‌اندازي شده است.

اهداف موسسه
1- حمایت و تکفل ایتام:   
از بدو تأسیس تاکنون (تیرماه 92) 1259 کودک مورد حمایت موسسه قرار گرفته و ماهانه مبلغ حدود 57‌میلیون‌تومان از طرف خیرین موسسه به این عزیزان اهدا می‌شود.
2- ترویج فرهنگ رسیدگی به ایتام:  
هدف اصلی موسسه، فرهنگسازی بیشتر در سطح کشور برای توجه عموم مردم به موضوع ایتام است. برای همین منظور نیز سایت موسسه تأسیس شده است. ازجمله فعالیت‌های انجام شده  تاکنون:   
- درج مقالات (در سایت‌هایی مانند تابناک، عصر ایران، شیعه‌آنلاین، ایران‌ویج، نیک‌صالحی و...)
- چاپ کتاب (روز حسین)
- چاپ  پوستر و توزیع آن در مکان‌هایی مانند مترو تهران و بازار کیش و...
- ساخت انیمیشن با نام یتیم توسط آقای بهرام عظیمی.  
برگزاری طرح فصلی برای ایتام
1- طرح ضیافت افطاری
این طرح هرساله در ماه مبارک رمضان در سایت اعلام می‌شود و بر مبنای مبالغ اهدا شده، بن مخصوص تهیه موادغذایی، خریداری و به ایتام تقدیم می‌شود.
2- عیدی برای همه
 موسسه، در اسفندماه هر سال، بین بچه‌ها مسابقه نقاشی برگزار کرده و به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه بن خرید پوشاک تقدیم می‌کند.
3- بوی ماه مهر
این طرح، هر سال در شهریورماه، در سایت اعلام می‌شود. سپس برای دانش‌آموزان تحت‌پوشش، در رده‌های دبستان، راهنمایی و دبیرستان،  لوازم‌التحریر خریداری و به این عزیزان اهدا می‌شود. به‌نظر ما لازم است در جامعه با دیدی نوین به موضوع ایتام نگاه کرد. درواقع ماییم که نیازمند کمک به این فرشته‌های کوچک هستیم. باید دقت کرد که همه ما نیازمند به محبت ورزیدن و حمایت از این امانت‌های الهی هستیم. این حمایت برای ما رضای خداوند متعال و آرامش درونی را به ارمغان می‌آورد.
راه‌های کمک به موسسه:  
1- تکفل اینترنتی ایتام:  
از طریق فرم تکفل‌ایتام حمایت از یکی از کودکان را برعهده بگیرید. در این روش پس از  پر کردن فرم، پرونده یکی از کودکان همراه نامه پیوست آن، برایتان ارسال خواهد شد. پس از تأیید شما ماهیانه کودک مقرر می‌شود و شما متعهد می‌شوید در بازه‌زمانی مدنظر خودتان مبلغ ماهیانه کودک را پرداخت کنید. (حداقل مبلغ در ماه‌اول 45 و ماه‌های بعدی 31 الی 35هزارتومان است و از همان ماه اول مبلغ 30‌هزارتومان به کودک اهدا می‌شود.) هرکدام از دوستان می‌توانند در جریان پرداخت‌های سالانه کودک خود قرار بگیرد.
2- پرداخت مبالغ خیریه
شما می‌توانید مبالغ مدنظر خود را از طریق درگاه پرداخت خیریه واقع در ستون سمت‌چپ سایت (قابلیت تراکنش با تمامی کارت‌های عضو شتاب را داراست) یا شماره‌حساب 3449344934 بانک‌ملت به‌شماره‌کارت 6104337770021002 به‌نام خیریه مهر امام‌هادی(ع) واریز کنید و شرح مصرف آن را (مثلا برای ایتام، صدقه، نذر، آموزش و کتاب، قربانی و...) برای ما از طریق شماره‌پیامک 50002300 یا فیلد مخصوص موجود در درگاه اینترنتی سایت  اعلام دارید. در غیراین‌صورت مبالغ ارسالی صرف امور عام خیریه  می‌شود.
آدرس سایت:   www.imamhadi.com
3- پرداخت وجوهات شرعی(خمس)
افراد می‌توانند از طریق موسسه، وجوهات شرعی سالیانه خود را پرداخت کنند. در این روش مبلغ را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سایت واریز کنید. دقت داشته باشید هنگام واریز مبلغ، نام مرجع‌تقلیدتان، آدرس‌پستی و همچنین این‌که این مبلغ برای خمس‌سالانه است را ذکر کنید. موسسه پس از وصول مبلغ شما، آن را به دفتر مرجع‌تقلید شما برده و اجازه مصرف بخشی از آن را برای صرف در امور موسسه و ایتام می‌گیرد. (و شما در صورت تمایل می‌توانید در جریان کامل این فرآیند قرار بگیرید). همچنین قبض دفتر مرجع تقلید برای شما پست خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌تلفن 37740789-025و09121510429 تماس بگیرید.


تعداد بازدید :  316