شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
اتفاق روز

بساط جعل ضمانت‌نامه‌های بانکی برچیده شد
شهروند| علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد گفت: از زمانی که سامانه صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی توسط بانک مرکزی راه‌اندازی شد، بساط جعل این ضمانت‌نامه‌‌ها نیز برچیده شده است. وی درخصوص سامانه نسیم نیز افزود: سامانه حساب‌های یکپارچه دولتی کمک قابل ملاحظه‌ای به ساماندهی حساب دستگاه‌های دولتی کرده و باعث خواهد شد خزانه‌داری و بانک مرکزی اشراف کاملی نسبت به موجودی و تبادلات مالی این دستگاه‌ها داشته باشند. او افزود: این سامانه به دولت کمک می‌کند نسبت به اطلاع از موجودی و استیفای حقوق خود به‌طور موثر و مناسبی عمل کند.

باید آرامش را به بازار برگردانیم
بانک‌ها با ۳۰۰ شرکت خود صنعت ایران را نابود کردند
ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، حل مشکلات تسهیلات‌دهی بانکی را یکی از برنامه‌های اصلی دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بانک‌ها با داشتن
 ۲۰۰ تا ۳۰۰ شرکت، صنعت و اشتغال کشور را نابود کرده‌اند.
او با اشاره به این‌که اگر بخواهیم از رکود خارج شویم باید تولید ملی را از وضع رکود خارج کنیم خاطرنشان کرد: این امر نیازمند امنیت و ثبات اقتصادی است و باید اعتماد و آرامش لازم را به بازار برگردانیم هرچند دولت در این زمینه گام‌های بسیار مثبتی را برداشته است. او به تسنیم گفت: لایحه خروج از رکودی که دولت آورده، بیشتر مربوط به پرداخت بدهی‌ خود به نظام بانکی و پیمانکاران است و بر همین اساس باید به صنعت و افزایش تولید در کشور بها دهیم.


تعداد بازدید :  54