شماره ۶۰۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در میامی
نخستین همایش جشن گلریزان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار شد و خیران نیکوکار ۳۸۰‌میلیون ریال به این مراسم کمک کردند. امام‌جمعه میامی در این همایش با تبیین اهمیت این عمل خداپسندانه گفت: تضمین‌کار نیکو از سوی ائمه‌اطهار(ع) داده شده است و شرکت در جشن گلریزان و کمک به زندانیان غیرعمد یکی از راه‌های نیکوکاری محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام قربانعلی صفائی‌پور تأکید کرد: مالی که در اختیار انسان قرار می‌گیرد بالاخره می‌بایست هزینه شود و چه راهی بهتر از کمک به نیازمندان و زندانیان غیرعمد که خود و خانواده‌شان چشم به راه هستند.
وی تصریح کرد: با کمک به این مراسم چشمان‌منتظر و گریان خیلی از خانواده‌هایی که در انتظار عزیز خود هستند و به علت نداشتن وضع نامناسب اقتصادی باید همچنان چشم‌انتظار بمانند، شاد و خندان می‌شود.
امام‌جمعه میامی افزود: همان‌طورکه رهبر معظم انقلاب از آمار بالای زندانیان ابراز نگرانی کردند با برگزاری اینچنین مراسماتی دل معظم له هم شاد می‌شود.

وجود ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد در شهرستان میامی
رئیس دادگستری شهرستان میامی نیز گفت: ۱۰نفر در شهرستان میامی به جرم غیرعمد در زندان به سرمی‌برند که پنج نفر مهریه، چهار نفر تصادف و یک نفر مالی است.
عباسعلی اکبری افزود: برای آزادی این افراد به بیش از۵میلیارد ریال کمک نیاز است که زمینه آزادی آنان فراهم و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند. وی افزود: این مراسم برای نخستین‌بار در میامی برگزار می‌شود که با مددکارهای انجام شده می‌توان با سه‌میلیارد ریال همه زندانیان غیرعمد شهرستان را آزاد کرد. رئیس‌دادگستری شهرستان میامی افزود: ۸۷ نفر از شهرستان میامی به علت نبود زندان در زندان شاهرود به‌سر می‌برند و امیدواریم با مبالغ جمع شده این مراسم زمینه آزادسازی ۱۰نفر از افراد که دارای جرایم غیرعمد هستند را مهیا سازیم.

اختصاص بيش از 2.3 ميليارد ريال براي آزادي زندانيان غيرعمد در مبارکه
علي‌اصغر ذاکري، فرماندار مبارکه در همايش گلريزان آزادي زندانيان غيرعمد با بيان اينکه نيکوکاري در اسلام اهميت زيادي دارد، افزود: جشن‌هاي گلريزان در راستاي اشاعه فرهنگ علوي با نگاه تحکيم بنيان خانواده صورت گرفته است.
وي تاکيد کرد: زندانيان غيرعمد همواره چشم به گذشت شاکيان، کمک دولتمردان و خيرين نيکوکار دارند و وظيفه ما است به اين عزيزان کمک و ياري برسانيم.
محمد شرفا، شهردار مبارکه نيز در همايش گلريزان که با همت انجمن حمايت از زندانيان شهرستان مبارکه برگزار شد، گفت:   کمک به زندانيان جرایم غيرعمد که به دلايلي از قبيل ورشکستگي، عدم‌پرداخت ديه، نفقه و مهريه گرفتار حبس شده‌اند يا خانواده اين افراد که به دليل نبود سرپرست خانواده مشکلات را تحمل مي‌کنند از وظايف شرعي يک انسان است.
وي افزود: جشن گلريزان همه ساله در ماه‌رمضان با هدف کمک به نيازمندان، محرومان و آزادسازي زندانيان جرایم غيرعمد در شهرستان مبارکه و ساير شهرستان‌ها و استان‌هاي کشور برگزار مي‌شود.

به همت مرکز نیکوکاری شهید نوری:  اهدای بسته‌غذایی به 350 خانواده نیازمند در بخش اسیر
تاکنون کارهای بسیار بزرگی از ابتدای راه‌اندازی مرکز نیکوکاری شهید نوری که زمان زیادی از شروع فعالیت آن نمی‌گذرد انجام‌ گرفته است. بخشدار اسیر در این رابطه اظهار داشت: در ماه‌مبارک‌رمضان 350 خانوار نیازمند در سطح بخش اسیر باهمت خیرین بسته‌غذایی دریافت کردند.
سیدعبدالرسول موسوی گفت: بخشدار اسیر به همراه مدیر مرکز نیکوکاری بخش اسیر و اعضای هیأت امنای مرکز نیکوکاری سردار شهید حاج محمد نوری از خانواده‌های نیازمند بازدید کرده و از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را موردبررسی قرار دادند.
موسوی بخشدار اسیر اظهارداشت: بعداز راه‌اندازی مرکز نیکوکاری بخش اسیر فرصتی فراهم شد تا خیرین بخش بتوانند با مراجعه به این مرکز از وضع نیازمندان اطلاع یافته و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را اهدا کنند.


تعداد بازدید :  247