شماره ۶۰۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
به بالگردهای امدادی چه امید است؟

مهندس محمدمهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اعلام کرد: 90 درصد پدهای بالگرد در ساختمان‌های بلند پایتخت غیراستاندارد هستند تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه واقعا نگران بروز حادثه در ساختمان‌های بلند مرتبه هستیم؛ گفت: هر روز تعداد ساختمان‌های بلندمرتبه در تهران افزایش می‌یابد و ظاهرا زندگی در تهران چاره‌ای جز بلند مرتبه سازی ندارد، اما این درحالی است که امکانات سازمان آتش نشانی به هیچ وجه برای طبقات بیش از هفت طبقه پاسخگو نیست!
وی با بیان اینکه احداث پد بالگرد می‌تواند برای تامین امنیت ساختمان‌های بلندمرتبه راهگشا باشد، گفت: سازمان هواپیمایی کشور چندسال پیش طی نامه‌ای استاندارهای ساخت پد را به شهرداری اعلام کرده بود اما متاسفانه در بررسی‌ها مشخص شد که این استاندارها در حین ساخت و سازه از سوی شهرداری رعایت نشده است و در این موضوع، مقصر شهرداری است که بر رعایت استانداردهای ساخت پد در هنگام ساخت نظارت نکرده است .
تندگویان در ادامه گفته حتی اگر پدهای بالگرد استاندارد بودند، بالگردهای امدادی شرایط پرواز در آسمان تهران را نداشتند و توان آتش‌نشانی در امدادهوایی صفر است.
گرچه سخنان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران آمارهای جدیدی است، اما حرف‌ها و گلایه‌های تکراری است که ظاهرا در میان مسئولان، خریداری ندارد. آن هنگام که نردبان ماشین آتش‌نشانی برای نجات افرادی که در ساختمان در حال سوختن باز نشد، و فرد بیچاره از ترس، خود را به پایین پرت کرد، باید چاره‌ای اساسی اندیشیده می‌شد. در هر حال وقتی نردبان ماشین آتش‌نشانی باز نشود، به بالگردهای امدادی چه امید است؟

 


تعداد بازدید :  274