شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   تدوین نقشه راه برای پالایشی‌ها| محمدرضا عربی، معاون سازمان بورس گفت: از آن‌جا که ابهام زیادی در کیفی‌سازی پتروشیمی‌ها وجود داشت، مقرر شد فرمول آن با در نظر گرفتن دیدگاه شرکت‌های پالایشی و تبعات آن بر عملیات سودآوری شرکت‌ها به نتیجه قطعی برسد و یک فرمول جامع کیفی‌سازی و بهبود کیفیت محصولات پالایشی تدوین شود. او افزود: تا اواخر شهریور فرآیند نهایی شدن طرح‌های توسعه‌ای با همکاری شرکت پالایش و پخش به نتیجه می‌رسد و همان نقشه، راهی برای طرح‌های توسعه‌ای و باعث افزایش کیفیت محصولات شرکت‌های پالایشی و افزایش قیمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر می‌شود.
   معامله 9380‌میلیارد ریالی| طي هفته منتهی به 30مردادماه، حدود 502‌هزار تن انواع کالا به ارزش نزدیک به 8900‌میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت. در این مدت در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتي و معدني بیش از 302‌هزار تن انواع کالا با ارزشي نزدیک به 4958 ميليارد ريال دادوستد شد. تالار محصولات کشاورزي بورس کالاي ايران نیز شاهد معامله 60 تن شکر و 25 تن کنجاله بود.
   تأمین مالی بنگاه‌ها در بورس کالا| حسین سلیمی، عضو شورایعالی بورس گفت: بورس کالای ایران یکی از مراکز تأمین مالی بنگاه‌های صنعتی در بسته خروج غیرتورمی از رکود دولت است چون بانک‌ها توان اعطای تسهیلات موردنیاز بخش صنعت را ندارند؛ بر این اساس تمرکز دولت بر این است تا کمک کند صنایع کشور از انواع صکوک، علی‌الخصوص اوراق سلف‌موازی استاندارد برای تأمین مالی استفاده کند. او ادامه داد: در حال حاضر امکان معامله اوراق سلف‌موازی استاندارد در این بورس مقدور است که بدون‌شک کمک شایانی در جهت تأمین مالی بنگاه‌ها می‌تواند داشته باشد.


تعداد بازدید :  46