شماره ۶۰۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

صعودی شدن نرخ بیکاری ایران| صندوق بین‌المللی پول با اشاره به صعودی شدن نرخ بیکاری در ایران در ‌سال گذشته، پیش‌بینی کرد امسال و برای دومین ‌سال متوالی نیز نرخ بیکاری در ایران افزایش یابد و به 12.27‌درصد برسد. نرخ بیکاری در ایران پس از رسیدن به رقم قابل توجه 13.47‌درصدی در‌ سال 2010 روندی نزولی را طی کرد و در سال‌های 2011 و 2012 به‌ترتیب به 12.3‌ و 12.2‌درصد کاهش پیدا کرد. (صندوق بین‌المللی پول)

بازپرداخت بدهی‌های یونان در ۲۰ سال| الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان از وام‌دهندگان بین‌المللی تقاضا کرد که از 30‌درصد بدهی این کشور چشم‌پوشی کنند و برای پرداخت بقیه بدهی‌ها نیز به یونان مهلت 20ساله بدهند. سخنان آقای سیپراس به وام‌دهندگان درحالی منتشر می‌شود که یونان از پرداخت یک قسط 1.6‌میلیارد یورویی بدهی خود به صندوق بین‌المللی پول در موعد مقرر باز ماند. (راشا تودی)

نوسانات ارزی نقطه ضعف ترکیه| موسسه اعتبارسنجی فیچ‌ریتینگ، طی گزارشی اعلام کرد در میان کشورهای اروپایی، آفریقایی و خاورمیانه، شرکت‌های ترک بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر نوسانات ارزی دارند. فیچ در این گزارش می‌افزاید: با توجه به حجم دلاری بدهی‌های ترکیه از یک سو، و روند نزولی ارزش لیر از سوی دیگر، شرکت‌های ترک همواره با مشکل نوسانات نرخ ارز و در نتیجه افزایش ناتوانی مالی در پرداخت بدهی‌های خود درگیر هستند. (آنادولو)

بزرگترین غرامت محیط زیستی جهان برای بی‌پی| شرکت نفتی بی‌پی توافق کرده 18.7‌میلیارد دلار غرامت بابت نشت نفت به خلیج مکزیک بپردازد. وزارت دادگستری آمریکا همراه ایالت‌های لوییزیانا، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما و فلوریدا به دلیل خسارت‌های جبران نشده از این شرکت شکایت کردند. به گفته کارشناسان این بزرگترین غرامت در یک پرونده محیط‌زیستی در جهان است. (گاردین)


تعداد بازدید :  289