شماره ۶۰۴ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
آرژانتین- شیلی، امشب در فینال کوپا‌آمریکا
پایان انتظار 22 ساله؟

شهروند| مردمان یکی از خرافی‌ترین کشورهای دنیا به تکرار تاریخ اعتقاد ویژه‌ای دارند. آن‌هایی که روزی برای برتری بر انگلیس در دور گروهی جام‌جهانی 2002 بنا بر نظریه خوش‌یمن بودن، زیر آفتاب، چتری بالای سر گربه حاضر در تمرینات رقیب گرفتند تا بلکه پیروز شوند، حالا امیدوارند بامداد یکشنبه از ساعت 30 دقیقه بامداد، دنیا بر مدار اتفاقات ‌سال 1955 بچرخد.
تلاقی عجیب
آرژانتین در بیست و هفتمین حضورش در فینال کوپاآمریکا از ساعت 30: 00 بامداد یکشنبه به مصاف شیلی میزبان می‌رود. آن‌هایی که خیلی اهل تاریخ و آمار هستند می‌دانند تنها برتری آبی و سفیدها مقابل یک میزبان در بازی نهایی کوپا آمریکا،‌سال 1955 مقابل همین شیلی رقم خورد. در آن سال، مسابقات به شکل گروهی برگزار می‌شد و از فینال خبری نبود اما در بازی «فینال‌مانند» دوره آخر، آبی و سفیدها، رقیب را بردند و قهرمان شدند. جالب این‌که درست مانند این جام در رقابت‌های ‌سال 1955، آرژانتین قبل از بازی آخر، رقیبش را 6 بر یک خرد کرد؛ آن زمان اروگوئه و حالا پاراگوئه! پس همه‌چیز برای پانزدهمین قهرمانی سفیدترین ملت آمریکای‌جنوبی و رسیدن آنها به اروگوئه در صدر جدول پرافتخارترین تیم‌های کوپاآمریکا آماده است.
شرایط  فعلی
احتمال نرسیدن «ازکوئیل گارای» آرژانتینی به فینال وجود دارد. او کنار «اوتامندی» مورد علاقه مارادونا، زوج مورد علاقه تاتا مارتینو را تشکیل داده بود و حالا در غیاب بازیکن سابق رئال‌مادرید، مارتین دمیکلیس، یکی از بازیکنان خط دفاعی خواهد بود. غیراز این دغدغه کوچک تاکتیکی، سرمربی سابق بارسلونا دل‌نگرانی خاصی ندارد و به لطف مسی آماده و این روزها بیشتر گلساز، چشم به تمام‌کنندگی دی‌ماریا و آگوئرو دوخته است. شاید برای امثال ویدال، سانچس، والدویا و البته براوو، دیگر فرصتی بهتر از این برای قهرمانی در معتبرترین رقابت‌قاره‌ای آمریکای‌جنوبی فراهم نشود پس شیلی با تمام قدرت به میدان می‌رود. از سوی دیگر نسل فعلی فوتبال آرژانتین هرگز جام‌قهرمان کوپا آمریکا را بالای سر نبرده اما اصلا دوست ندارد فردای پس از این بازی بار دیگر به خاطره نسل قبلی از قهرمانی در این رقابت‌ها گوش دهد چون معتقدند اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، با توجه به این آمادگی فراوانشان و رضایت نسبی شیلی از رسیدن به فینال، جام چهل وچهارمین دوره قدیمی‌ترین تورنمنت ملی قاره‌ای دنیا را بالای سرخواهند برد؛ آن هم پس از 22‌سال دوری از جام قاره‌ای!


تعداد بازدید :  281