شماره ۶۰۴ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
خبر

سخنگوی دولت:   برای بهبود شرایط تلاش می‌کنیم
محمد باقر نوبخت گفت:  توانستیم روندها را تغییر دهیم و با وجود تحریم‌ها مقاومت کنیم، رشد اقتصادی هر چند کند است اما روند رو به رشدی دارد. تلاش خواهیم کرد در ‌سال جاری  همچون ‌سال گذشته با اقتصاد مقاومتی در جهت کاهش هزینه‌های درمان که مهم‌ترین خدمتی است که مردم نیاز دارند، اقدام کنیم و تا آن‌جا که امکان دارد در جهت بهبود شرایط عمل کنیم.  به گزارش ایرنا، نوبخت تصریح کرد: گرچه ما در کاهش آسیب‌های ناشی از تحریم تلاش می‌کنیم، اما سختی‌های آن برای شما مردم محسوس است.  نمایندگان جمهوری اسلامی ایران از سوی شما در برابر 6 قدرت بزرگ جهانی نبرد تن به تن را آغاز کرده‌اند که هم اکنون هم این مبارزه جریان دارد. وی با بیان این‌که برای نخستین‌بار است که در دنیا یک کشور در برابر 6 قدرت بزرگ جهانی گفت‌وگو می‌کند بدون این‌که آنها بتوانند موضوعی را تحمیل کنند، گفت: دلیل طولانی شدن مذاکرات مقاومت ما است، اینگونه نیست که آنها بتوانند به جمهوری اسلامی ایران زور بگویند. ما در برابر آنها می‌ایستیم.  نمایندگان شما در دنیا چنین سرافرازی را برای ملت به وجود آورده‌اند. رئیس سازمان مدیریت با اشاره به رشد اقتصادی ۳‌درصد در ‌سال گذشته گفت: این رشد با همکاری تنگاتنگ 3 قوه به وجود آمده هرچند این عدد در شأن ملت ایران نیست و تأثیر خود را در سفره‌های مردم نشان نمی‌دهد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت:  وقتی رئیس‌جمهوری برنامه ششم توسعه را به بنده حقیر ابلاغ کردند، لرزه بر اندام من افتاد که چگونه باید این مسیر را طی کنم و در این راه قطعا از حمایت‌های ملت ایران و کمک همه نخبگان برای پیشرفت کشور تا نقطه مطلوب استفاده خواهم کرد.

خطیب جمعه تهران:   ملت و دولت ایران از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنند
آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با طرح این سوال که در شرایط ناگوار کنونی که برای جهان اسلام اتفاق افتاده است، چه باید کرد؟ خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) که هزاران آفرین و صلوات بر او باد به درستی به مسأله اتحاد جامعه اسلامی اشاره کرده‌اند و با ایجاد هفته وحدت و همچنین روز قدس به‌عنوان آخرین جمعه ماه رمضان حرکت منسجمی را در برابر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایجاد کرد.به گزارش ایرنا،  امامی کاشانی در مورد مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده تأکید کرد:   ایدئولوژی قرآن و اسلام این است که از کفار نترسید و تنها از خدا بترسید و ملت ایران، رهبری و قوا براساس این ایدئولوژی در برابر 1+5 ایستاده‌اند و از مواضعی که براساس اقتدار، عزت و حفظ کشور باشد حمایت می‌کنند و در این راه عقب نخواهند نشست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری:   امید مردم را باید زنده نگه داشته و تدبیر را در امور گسترش دهیم
محمد نهاوندیان با اشاره به فرازی از وصیت‌نامه امام علی(ع) درباره رعایت بیت‌المال، تقوا و وفای به عهد و توجه به آن در منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید اظهار داشت: امروز در آستانه دوساله شدن شروع به کار دولت، وظیفه داریم کارنامه خودمان را با ملاک‌های علوی مورد ارزیابی قرار دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، نهاوندیان با اشاره به این‌که ما خادمان مردم هستیم و باید امید مردم را زنده نگه داشته و تدبیر را در امور گسترش دهیم، گفت: تعهداتی که این دولت در آغاز بکار خود به مردم داده است، تعهد تک‌تک مسئولان دستگاه‌های اجرایی است و همگی باید در حوزه مدیریتی خود نسبت به آن پاسخگو باشند و مدیران میانی مسئول اصلی پیگیری لحظه به لحظه تحقق مصوبات و تصمیمات رئیس‌جمهوری و دولت هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:  اگر می‌خواهیم مردم همواره در صحنه باشند، باید حقایق را بدون کتمان، برای آنان بازگو کنیم
آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از علما، فضلا و دانشگاهیان حفظ وحدت و همبستگی را ضروری‌ترین اقدام در شرایط فعلی کشور دانست و افزود: تفرقه داخلی سم مهلکی است که در امت اسلامی روزنه‌ای ایجاد می‌کند که سبب ورود بسیاری از شرارت‌ها می‌شود.
به گزارش فارس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:   درحال حاضر مشکلاتی از قبیل بیکاری، تورم، مسائل فرهنگی، افزایش طلاق‌ها و فساد در کشور وجود دارد که مردم به دلیل وفاداری به انقلاب و نظام اسلامی، آنها را تحمل می‌کنند، گرچه ممکن است گلایه‌های بحقی هم داشته باشند. آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم مردم به‌ویژه جوانان همواره در صحنه باشند و حامی و وفادار انقلاب و نظام اسلامی باقی بمانند، باید پاسخ سوالات آنها را بدهیم و شرایط و اوضاع کشور را بدون کتمان حقایق، برای آنان بازگو کنیم؛ چرا که اگر اوضاع و شرایط کشور به مردم بازگو شود، آنان نیز صادقانه‌تر و وفادارانه‌تر حامی کشور و مسؤلان در عرصه‌های داخلی و خارجی خواهند بود.

 


تعداد بازدید :  286