شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
بابک زنجانی شریک جرم داشته است
به مدیران قبلی وزارت نفت اهانتی نکردم

شهروند| بیژن زنگنه از وقتی به وزارت نفت برگشته بارها برای متخلفان و دارندگان رانت‌های پرسود در این وزارتخانه خط و نشان کشیده است. همین اواخر در همایشی که دولت برای رونمایی از بسته خروج از رکودش تدارک دیده بود زنگنه گفت که دوران بخور بخور به پایان رسیده است.
در ادامه همین روند وزیر نفت در یک برنامه تلویزیونی گفت: درخصوص پرونده بابک زنجانی بارها تأکید کرده‌ام که پرونده هشت‌هزار‌میلیاردتومانی نمی‌تواند کار یک شخص باشد و احتمالا افراد دیگری هم در این کار دخیل بوده‌اند. به گفته او سوءبرداشت‌هایی صورت گرفته است.
زنگنه ادامه داد: من در این‌جا تصریح می‌کنم به هیچ شخصی به‌خصوص مدیران بالادستی نفتی و مدیران قبلی وزارت نفت اهانت نکردم.
 او افزود: مهم‌ترین و فوری‌ترین کارها را در زمان تصدی خودم در وزارت نفت افزایش صادرات و تولید گاز می‌دانم.
زنگنه با بیان اینکه طرح‌های بسیار بزرگی را با حداقل 60‌میلیارد دلار در دست اجرا داریم، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم قدم مهمی برای هوای پاک در ‌سال گذشته برداشته شد. زنگنه درخصوص قیمت نفت و گاز در بورس گفت: اگر ما مطمئن شویم کالای ارایه‌شده در پالایشگاه داخلی پالایش می‌شود، به قیمت قانونی یعنی 95‌درصد فوب خلیج فارس به فروش می‌رسانیم در غیر این صورت نمی‌توانیم ارزان‌تر بدهیم.
او گفت: نکته‌ مهم دیگر بحث بهینه‌سازی است. وزارت نفت فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام داده که مهم‌ترین آنها گازرسانی به شهرهای کوچک و روستاهایی است که گاز‌رسانی نشده‌اند و تقریبا هشت‌هزار ‌میلیارد تومان صرف این بخش کرده‌ایم.
وی افزود: کمک به توسعه مترو در شهرهای بزرگ فعالیت دیگر ما در این بخش است به این صورت که به ازای هر مسافر که به حمل‌ونقل مترو اضافه شود مبلغی را پرداخت می‌کنیم تا به واسطه‌ این تعهد دستگاه‌ها و امکانات لازم خریداری شود و بازپرداخت آن توسط دولت صورت پذیرد.
وزیر نفت گفت: تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های گازسوز و همچنین خارج شدن اتوبوس‌های فرسوده از چرخه حمل‌ونقل باعث صرفه‌جویی در مصرف نفت و گاز می‌شود. همچنین طی توافقی که با شهرداری تهران انجام دادیم 40‌هزار موتورسیکلت برقی قرار است وارد تهران شود که در بهبود هوای تهران نیز تأثیر بسزایی دارد.
زنگنه گفت: اکتشافات در مرحله‌ای نیست که خبر بدهیم و تابه‌حال اکتشاف جدیدی صورت نگرفته است.


تعداد بازدید :  52