شماره ۶۰۴ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
عدد خبر

1 میلیارد دلار ارزش طلا‌های آزاد شده ایران

در پی اعلام روز چهارشنبه بانک مرکزی مبنی بر آزادی 13 تن طلای ایران و ورود به کشور، ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در مجموع ۲۰ تن طلا از ذخایر کشور آزاد شد. او ارزش ذخایر طلای آزاد شده را یک‌میلیارد دلار اعلام و خاطرنشان کرد:  درمجموع 20 تن طلا از ذخایر کشور آزاد شده که آخرین محموله 13تنی از آفریقای جنوبی وارد و تحویل خزانه شده است.

16‌ درصد رشد تولید خودرو در بهار

ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت:  براساس گزارشات طی سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در‌سال قبل شاهد 16.2‌درصد رشد تولید انواع خودرو در کشور بوده‌ایم. این در حالیست که تاکنون 86.6‌درصد از برنامه تحقق بخشیده شده است.به گفته قربانی، مجموع تولید خودرو از ابتدای ‌سال جاری تاکنون بالغ بر 262‌هزار و 161 دستگاه بوده است.

21‌ درصد کاهش بارش در مقایسه با سال گذشته

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو گفت: با بروز 14‌سال خشکسالی به مرور بارش‌ها کم شدند و منابع تجدیدشونده آب کشور کاهش پیدا کرد به‌طوری که در‌سال آبی جاری میزان بارش‌ها 21‌درصد کمتر از‌ سال گذشته است. او با بیان این‌که در شش‌سال گذشته متوسط بارش‌ها به 205 میلی‌متر رسیده، افزود: مجموع آب تجدیدپذیر در اختیار کل کشور از 130‌میلیارد مترمکعب به کمتر از 115‌میلیارد مترمکعب رسیده است.

96 ‌هزار‌میلیارد  تومان مطالبات تأمین اجتماعی از دولت

سیدتقی نوربخش، رئیس سازمان تأمین اجتماعی از قانونی بودن کسر حق بیمه کارگران از محل مزایای رفاهی آنان خبر داد و گفت:  مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت و سایر اشخاص حقوقی و حقیقی به 96‌هزار‌میلیارد تومان رسیده است که در قالب برنامه ششم توسعه باید مستهلک شود. وی افزود:  این قانون بسیار واضح و کاملاً روشن بیان کرده که تمام مزایای مشمول کسر حق بیمه می‌شود.


تعداد بازدید :  237