شماره ۶۰۴ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   رونمایی قراردادهای نفتی جدید با تأیید روحانی| مهدی حسینی، رئیس کمیته ویژه بازنگری قراردادهای نفتی با اشاره به این‌که قالب جدید قراردادهای نفتی ایران تا دسامبر رونمایی می‌شود گفت:  انتظار دارد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در طی ماه‌های آینده با این قالب قراردادی موافقت کند. او به فایننشال تایمز گفت:  این قراردادها یک «قیمت انعطاف‌پذیر» خواهد داشت که برای مقابله با ریسک‌های هر پروژه و مورد توجه قرار دادن نوسانات بازار پیش‌بینی شده است.

   برنامه جدید برای حذف کارت بازرگانی| فرهاد فزونی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:  یکی از برنامه‌هایی که در اتاق بازرگانی در دوران جدید به دنبال آن هستیم حذف کارت بازرگانی است، چرا که کارت بازرگانی اعتبار خاصی به یک فعال اقتصادی نمی‌دهد و نمی‌تواند مشکلی را در تجارت حل کند.

   مخالفت ۲ وزیر با تولید هندوانه| وزرای جهاد کشاورزی و نیرو با تولید و صادرات هندوانه به دلیل محدودیت منابع آبی کشور و مصرف آب بالای این محصول مخالفت کردند. وزیر جهاد کشاورزی دراین‌باره گفت:  ترجیح می‌دهیم محصولاتی در کشور تولید شوند که دارای مزایای نسبی، ارزش افزوده و کمترین نیاز به آب باشند. وزیر نیرو نیز با تأکید بر بررسی دقیق و محاسبات علمی و کارشناسی شده در زمینه تولید و صادرات برخی محصولات کشاورزی افزود:  حقیقتا صادرات هندوانه عاقلانه و منطقی نیست.

   فروش نفت به بابک زنجانی در‌سال 91| هیأت‌مدیره شرکت ملی نفت طی مصوبه‌ای در تاریخ 3 اردیبهشت 1391 با مجوز بازاریابی و فروش نفت خام توسط صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به میزان روزانه 300‌هزار بشکه نفت خام موافقت کرد. اگر چه به دلیل عدم تادیه وجه حاصل از فروش نفت خام توسط خریدار براساس توافق صورت گرفته مقرر شد شرکت نیکو از محل وجوه دریافتی از خریدار نفت خام مبلغ 83‌میلیون یورو (ارزش نفت خام فروش رفته) به حساب بانک مرکزی واریز کند اما چگونگی تسویه بهای نفت خام فروخته شده مشخص نیست.

   کمک دولت برای ساخت نیروگاه‌های خانگی|هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این‌که درحال حاضر هیچ‌گونه محدودیتی برای طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی و تأمین صفحات برق خورشیدی در ساختمان‌های کشور وجود ندارد، تصریح کرد:  این صفحات تولید برق خورشیدی در مقیاس یک کیلووات نصب و راه‌اندازی خواهد شد. بر این اساس مشترکانی که تمایل دارند درمحل زندگی خود صفحات خورشیدی نصب و برق تولید کنند تا سقف ۵۰‌درصد هزینه را به صورت بلاعوض از وزارت نیرو دریافت خواهند کرد.


تعداد بازدید :  257