شماره ۶۰۴ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
خبر کوتاه

تاکید مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران: کارخانه قو باید هرچه زودتر پلمب شود
مهر| مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تأکید کرد: «کارخانه قو هرچه زودتر باید پلمب شود و حمایت فرمانداری برای ادامه فعالیت این کارخانه تعجب‌برانگیز است.» رضا قدیمی با بیان این‌که از نظر مدیریت شهری این کارخانه باید همین فردا تخلیه شود و از تهران برود، به مهر گفت: «حرف‌های مدیریت شهری در رابطه با کارخانه قو تکرار سخنان گذشته است اما متاسفانه هنوز اتفاق جدیدی برای انتقال این کارخانه آلاینده نیفتاده است.» او ادامه داد: «این کارخانه با دستگاه‌های قدیمی و آلاینده نه کالایی استراتژیک تولید می‌کند و نه استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت می‌کند. فاضلاب این کارخانه به شدت برای اهالی منطقه مضر است. اما این‌که چرا فرماندار حقوق ۴ نفر در بخش خصوصی را به حقوق شهروندان ترجیح می‌دهد، مشخص نیست.»
قدیمی به مهلت ۵ ساله فرمانداری برای خروج روغن‌نباتی قو اشاره کرد: «ما از این صحبت فرمانداری بسیار تعجب کردیم که بر چه اساسی اعلام می‌کنند که این کارخانه باید ۵‌سال دیگر هم در تهران بماند.»
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره درخواست سکوت فرمانداری از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر درخصوص انتقال کارخانه قو گفت: « سال گذشته از ما درخواست شد که در این خصوص مصاحبه نکنیم زیرا مواد اولیه به این کارخانه فروخته نمی‌شود که به نظر من حرف قابل قبولی نبود و ما همچنان در این رابطه حرف می‌زنیم. اما باید فرمانداری برای حفاظت از سلامت مردم این منطقه با مدیریت شهری همکاری کند تا این کارخانه آلاینده از پایتخت برود.» چندی پیش با وجود تذکرات پی‌درپی اعضای کمیسیون سلامت شورا درخصوص اجرای حکم پلمب کارخانه قو، فرماندار تهران گفت: «نمی‌توانیم یک‌شبه کارخانه‌ای با ۳۰‌سال قدمت و صدها کارگر را تعطیل کنیم. فعلا باید با برخی اقدامات مانند استفاده از فیلتر و اقدامات فنی، جلوی آلودگی را بگیریم و بعد در واگذاری زمین مناسب، همکاری کنیم که به نظر من این انتقال شاید 5سال طول بکشد.» محمد حقانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران هم طی هفته‌های گذشته با اشاره به حجم شکایات مردمی از فعالیت کارخانه روغن‌نباتی قو تاکید کرد:  «شهروندان محله باغ آذری و بعثت از پساب و بوی بد این کارخانه به‌شدت گلایه‌مند هستند.»

مدیرعامل ستاد دیه خبر داد:  محکومان مالی و مهریه در صدر فهرست زندانیان جرایم غیرعمد
مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: محکومان مالی غیرکلاهبرداری و زندانیان مهریه در صدر فهرست زندانیان جرایم غیرعمد در سراسر کشور قرار دارند.
سیداسدالله جولایی پنجشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد فارس که همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در شیراز برگزار شد، افزود: محکومان مالی که به دلیل اجرا نشدن تعهدات مالی مانند چک یا بر اثر چالش‌های اقتصادی با مشکل مواجه و روانه زندان شده‌اند، بیشترین شمار زندانیان جرایم غیر عمد را تشکیل می‌دهند.
مدیرعامل ستاد دیه کشور  گفت: هم اکنون 8‌هزار و 100 زندانی جرایم غیرعمد با 650‌میلیارد تومان بدهی منتظر کمک‌های خیرین هستند که از این تعداد حدود یک‌هزار نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی بابت دیه ناشی از تصادف در زندان به سر می‌برند. در‌سال 93، 8‌هزار و 498 زندانی جرایم غیر عمد با کمک 725‌میلیارد تومانی خیرین از زندان‌ها آزاد شدند.  مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: همچنین شاکیان با گذشت 300‌میلیارد تومانی از طلب‌های خود به آزادی این زندانیان کمک کردند.  
جولایی گفت: بیشترین شمار زندانیان جرایم غیر عمد کشور به استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان تعلق دارد و استان فارس وضعیتی معمولی از نظر آمار زندانیان جرایم غیر عمد دارد.  
وی اظهار کرد: امسال 260 جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سراسر کشور برگزار می‌شود.  

معاونت اجتماعی پلیس راهور ناجا:  کسر خلافی خودروها به مناسبت عید فطر صحت ندارد
شهروند| معاونت اجتماعی پلیس راهور ناجا در واکنش به شایعات اخیر درباره کسر خلافی به مناسبت عید فطر اعلام کرد که چنین موضوعی صحت ندارد.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور ناجا اعلام کرد: «با توجه به ارسال پیامی کذب در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر کسر خلافی صورت وضع تخلفات رانندگی شهروندان با ارسال کد VIN به مناسبت عید فطر، ضمن تکذیب این خبر از رانندگان درخواست می‌شود از دادن اطلاعات خودرویی خود به افراد ناشناس جدا خودداری کنند. رانندگان می‌توانند برای دریافت آخرین صورت وضع تخلفات رانندگی خود، شماره VIN خودرو خود را به سامانه 1101202020 ارسال کرده و توجه داشته باشند که تنها اخبار منتشر شده از سوی مرکز اطلاع‌رسانی ناجا و رسانه‌های معتبر صحیح است.»


تعداد بازدید :  384