شماره ۶۰۴ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
محاکمه عامل قتل «مریم رشیدی» در دادگاه

شهروند| متهم قتل  «مریم رشیدی» به جرم قتل درجه 2 به‌زودی در کانادا پای میز
 محاکمه می‌رود.
«مريم رشيدي» آشتياني مهندس ايراني و فارغ‌التحصيل دانشگاه صنعتي شريف در حادثه‌اي دلخراش در پمپ‌بنزين «کلگري» کانادا، قرباني حمله سارقان  در يک پمپ‌بنزين شده بود. مريم به‌عنوان کارمند يک پمپ‌بنزين و مسئول فروش سوخت به اتومبيل‌ها مشغول به کار بود. وي در روز يکشنبه گذشته در شيفت کاري خود در پمپ‌بنزين حضور يافته بود که دو پسر در حالي که سوار يک خودروي سرقتی دوکابينه بودند، وارد پمپ‌بنزين شدند اما پس از زدن بنزين بدون پرداخت پول قصد داشتند پمپ بنزين را ترک کنند که با مقاومت این زن روبه‌رو شدند و در حرکتي باورنکردني مريم را زير گرفتند و فرار کردند که مريم رشيدي درحال اغما به بيمارستان انتقال يافت. با رضایت خانواده‌اش اعضای بدن وی به 6 بیمار اهدا شد و پیکر مریم رشیدی، زن ۳۵ ساله ایرانی به خاک سپرده شد.
مریم رشیدی مهندس ایرانی به اتفاق همسر و فرزندش 7 ماه بود در کانادا به سر می‌برد، که این حادثه تلخ رقم خورد.
تنها سه روز پس از حادثه مرگبار حمله سارقان به مريم رشيدي، پليس کانادا با استفاده از تصاوير دوربين مداربسته يکي از سارقان را که جواني 20 ساله بود دستگير کرد و پس از آن نيز در مدت زمان کوتاهي همدستش در عمليات پليس و با استفاده از سگ‌هاي جست‌وجوگر دستگير و راهي زندان شد. این پسر جوان پس از بازداشت توسط پلیس به سهل‌انگاری منجر به مرگ و رانندگی خطرناک منجر به مرگ متهم شده بود. او همچنین به سرقت خودرو و بنزین به ارزش 113 دلار متهم شده است.
حالا قرار است کودی میچل 20 ساله به جرم قتل درجه 2 محاکمه شود. به متهم و وکیل مدافع‌اش تا 30 جولای 2015 زمان داده شده تا جزییات پرونده را مطالعه کنند.

 


تعداد بازدید :  144