شماره ۶۰۴ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
جزيیات تخریب 2 ساختمان در تهران و مشهد

شهروند| دو ساختمان در دو استان كشور، ظهر روز پنجشنبه ویران شدند و 5 مجروح برجا گذاشتند. گودبرداري و نشت گاز دو عامل اصلي انفجار و تخريب اين دو ساختمان بود.
ساعت 11: 14    روز پنجشنبه نخستين حادثه در خيابان نياوران تهران رخ داد. ساختماني 6 طبقه درحال ساخت ناگهان منفجر شد. شاهدان حادثه خيلي زود با آتش‌نشاني تماس گرفتند و اطلاع‌رسانی کردند. پس از آن در پی تماس شهروندان محله نیاوران بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانی 3 ایستگاه را عازم محل حادثه در نیاوران سه‌راه یاسر کرد. با حضور نيروهاي آتش‌نشاني ساختماني 6 طبقه منفجر شده بود و تعدادي هم در آن ساختمان گرفتار شده بودند. بررسي‌ها نشان داد تعدادی از کارگران در یک ساختمان 6 طبقه درحال ساخت، مشغول کفپوش کاری بودند که به‌دلیل نشت گاز از سیلندر گاز (وسیله کار) این انفجار رخ داد و 5 نفر از کارگران دچار آسیب‌دیدگی شدند. با حضور آتش‌نشانان 5 کارگر ایرانی از 20 تا 60 ساله تحویل عوامل اورژانس شدند. جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، درباره این انفجار گفت: «خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت. »
تخریب آپارتمان قدیمی در مشهد
ساعت 15: 15   همان روز نيز دومين حادثه تخريب خانه در مشهد رخ داد. وقتي حادثه تخریب یک خانه دو طبقه در منطقه سیدی، خیابان قایم به سامانه 125 آتش‌نشانی اعلام شد، مأموران دو ایستگاه به محل حادثه رفتند. آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه مشاهده كردند ساختمان مسکونی دو طبقه قدیمی که در مجاورت آن‌که زمینی به وسعت 200 متر وجود داشت، حدود 150 متر آن به عمق 1.5 متر گودبرداری شده بود. اين ساختمان مساحت تقریبی 300 متر مربع زیربنا داشت كه به دليل عدم رعایت نکات ایمنی هنگام عملیات گودبرداری و عدم استفاده از سازه نگهدار مناسب نیمی از بنای آن تخريب شد. بنابراين آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه ضمن رعایت نکات ایمنی و قطع برق و گاز ساختمان عملیات جست‌وجو و کاوش را آغاز كردند. در زمان وقوع این حادثه هیچ یک از اهالی ساختمان در خانه نبودند و رخداد این حادثه تنها موجب بر جای ماندن خسارات مالی شد.
خاکپور مدیر روابط عمومی و بین‌الملل سازمان آتش‌نشانی مشهد درباره این حادثه گفت: «به علت وجود علایم هشداردهنده و احتمال خطر ریزش این بنای سه طبقه، آتش‌نشانان نیز دستور تخلیه این خانه را دادند.»

 


تعداد بازدید :  164