شماره ۶۰۴ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
خیرین

ساختمان ۵ میلیاردی در تهران وقف ایتام و نیازمندان شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال‌شرق تهران گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، یک باب ساختمان مسکونی به ارزش تقریبی 5‌میلیارد ریال، برای کمک به ایتام و نیازمندان و امورات خداپسندانه وقف شد. حجت‌الاسلام مرتضی صادقی اظهار داشت:   این موقوفه شامل یک باب ساختمان مسکونی به ارزش تقریبی 5‌میلیارد ریال است که توسط واقف خیراندیش، «ثریا گل‌پرور» برای کمک به ایتام و نیازمندان و امور خداپسندانه به ثبت رسید.  وی افزود: این نخستین وقف در ‌سال‌جاری در شمال‌شرق تهران است که برای ایتام و نیازمندان همزمان با ماه‌مبارک‌رمضان توسط
 این بانوی خیراندیش به ثبت رسید.
صادقی گفت: در‌ سال‌گذشته 13 موقوفه توسط واقفین خیراندیش در شمال‌شرق تهران با نیت کمک به ایتام و نیازمندان، ساخت مسجد و حسینیه، عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، کمک به زوج‌های جوان، به ثبت رسیده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال‌شرق تهران ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد وقف‌های بیشتری با نیات نیاز روز در سطح استان تهران  باشیم.
                                       
گسترش خدمات بانکی برای کمک به سازمان‌های خیریه
بانک صادرات ایران قابلیت دریافت وجوه کمک‌های مردمی به سازمان‌های خیریه را گسترش داد‌. تاکنون امکان واریز وجه به‌حساب سازمان‌هایی مانند بهزیستی، ستاد آزادی زندانیان، آسایشگاه سالمندان کهریزک، کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره)، انجمن تالاسمی‌، ستاد بازسازی عتبات‌عالیات‌، انجمن بیماران ام‌اس‌، انجمن حمایت از حقوق‌کودکان، موسسه اشرف‌الانبیاء(ص)، مستمندان تبریز‌ و موسسه محک از طریق دستگاه‌های خودپرداز ممکن شده است‌؛ دارندگان کارت‌های شتابی علاوه‌بر مراجعه به شعبه می‌توانند وجوه خیر خود را از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک صادرات در سراسر کشور به حساب نهادهای خیریه واریز کنند. خودپردازهای این بانک علاوه‌بر خدماتی همچون اعلام مانده‌حساب، انتقال‌وجه‌، پرداخت‌وجه و ارایه‌صورتحساب امکان ارایه خدماتی چون پرداخت قبوض و اقساط تسهیلات، فروش شارژ تلفن‌همراه‌، خدمات سازمان‌سنجش‌، پرداخت شهریه دانشگاه‌آزاد و پیام‌نور‌، اعلام مفقودی کارت و دریافت کد شبا را نیز دارند.
                                      
بازارچه خیریه هنرمندان نیکوکار در شهر زیرزمینی
معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‏‌برداری مترو از فعالیت بازارچه خیریه هنرمندان در زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) خبر داد. محمدصائبی با اعلام این خبر گفت: در راستای ترویج فرهنگ مهربانی و نیکوکاری در ماه مبارک رمضان و اشتغالزایی جوانان هنرمند کشور، نمایشگاه بازارچه خیریه جشن رمضان با عنوان ماه‌برکت در زیرگذر فرهنگی چهارراه ولیعصر(عج) برگزار می‏‌شود.  صائبی در ادامه به همکاری درون‌سازمانی معاونت فرهنگی و خانه‌شهریاران اشاره کرد و افزود: در این بازارچه که با همکاری خانه‏‌شهریاران جوان شهرداری تهران برگزار می‏‌شود؛ بیش از 50هنرمند کارآفرین به فعالیت و عرضه محصول می‏‌پردازند.
صائبی درخصوص دسته‌بندی محصولات و هنرمندان این عرصه گفت: این نمایشگاه حاوی محصولاتی از قبیل میناکاری، سفال، ویترای، لباس سنتی، نقاشی روی پارچه، زیورآلات چوبی، خاتم‌کاری، محصولات هنری از جنس چرم، احجام هنری و... با رویکرد ایرانی اسلامی است .
                                     
بیمارستان خیریه ۵۰۰ تخت‌خوابه در جنوب شیراز ساخته‌ می‌شود
مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس از ساخت بیمارستان خیریه
 ۵۰۰ تخت‌خوابه خیریه با عنوان طوبی برای پوشش مناطق جنوبی شیراز خبر داد.
علی‌اکبر رامجردی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر شیراز وعده اختصاص زمین برای ساخت این بیمارستان را داده و در یکی از مناطق محروم و جنوبی شهر شیراز ساخته می‌شود. قائم‌مقام  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور مشارکت‌ها تصریح کرد: با ساخت این بیمارستان حمایت ویژه از بیماران بی‌بضاعت صورت گرفته و با تعرفه خیریه به این افراد ارایه خدمات می‌شود. وی با بیان این‌که درحال حاضر برنامه‌ریزی مقدماتی برای ساخت این بیمارستان انجام شده و تا رسیدن به نتیجه نیز پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد، افزود: با ساخت این بیمارستان یک تحول بزرگ در ارایه خدماتی و بهداشتی به مناطق‌جنوبی و کمتر برخوردار شیراز صورت  می‌گیرد.


تعداد بازدید :  250