شماره ۶۰۴ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
پرسه در بازار

بخشنامه جدید دولت برای فروش خودرو

وزارت صنعت شرایط جدید پیش‌فروش خودروهای داخلی و وارداتی و مدت زمان مجاز تحویل خودرو را تعیین کرد. طبق این دستورالعمل، حداکثر تاریخ تحویل خودروهای فروخته شده به‌روش فروش فوری، حداکثر یک ماه است. همچنین در این دستورالعمل حداکثر تاریخ تحویل خودرو در روش پیش‌فروش قطعی معادل 9 ماه و حداکثر زمان تحویل در شرایط پیش‌فروش عادی، حداکثر 12 ماه تعیین شده است. نکته مهم در بخشنامه جدید درج قیمت قطعی خودرو است این اصلاحیه هم‌اکنون در هیأت دولت نهایی شده است و پس از تصویب به تمام عرضه‌کنندگان ابلاغ می‌شود.

بررسی دوباره پیشنهاد افزایش قیمت روغن

درخواست افزایش قیمت روغن خوراکی دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد. به گفته مهر‌فرد، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی، انجمن صنفی صنایع روغن‌‌نباتی درخواست داشتند «با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و پرداخت مابه‌التفاوت خرید دانه‌های روغنی تولید داخل از کشاورزان بهای روغن‌نباتی نیز افزایش یابد» که این درخواست آنها در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان درحال بررسی است. درخواست افزایش نرخ روغن خوراکی درحالی به دولت ارایه شد که قیمت جهانی روغن روند کاهشی داشته است.

مرغ تا پاییز گران نمی‌شود

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش حدود ۱۰۰ تومانی قیمت گوشت مرغ نسبت به روزهای ابتدایی هفته گذشته خبر داد و گفت:  درحال حاضر قیمت این کالا در مراکز خرده‌فروشی ۵۹۰۰ تومان، عمده‌فروشی ۵۴۰۰ تومان، میدان بهمن ۵۳۰۰ تومان و قیمت مرغ زنده ۳۹۰۰ تومان است. او با بیان این‌که قیمت مرغ از ۵۵۰۰ تومان تا ۶۲۰۰ تومان در نوسان است، افزود:  با توجه به حجم بسیار بالای تولید، افزایش قیمت به بیش از ۶۲۰۰ تومان بعید است؛ ضمن این‌که قیمت این کالا در آستانه عید فطر به ۶۲۰۰ تومان خواهد رسید.


تعداد بازدید :  247