شماره ۶۰۴ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
بازار جهانی

گارانتی جدید باتری محصولات اپل
اپل براساس قوانین جدیدی در خدمات پس از فروش امکان تعویض زودهنگام باتری را فراهم کرد. این کمپانی وعده داده که باتری تمامی دستگاه‌هایش را که برای اولین بار به 80‌درصد قدرت اصلی افت کرده‌اند، تعویض می‌کند. پیش از این خدمات پس از فروش اپل این‌گونه بود که اگر طول عمر باتری به کمتر از 50‌درصد میزان واقعی می‌رسید، آن را تعویض می‌کرد اما اکنون هر کس که آیفون، مک‌بوک یا آی‌پد خریداری کند مشمول قانون جدید می‌شود. ارزش خدمات پس از فروش اپل برای ساعت‌های هوشمند 49 دلار، آی‌پد 9 دلار، آیفون و آی‌پد 99 دلار و مک‌بوک رقمی بین 250 تا 350 دلار است.

بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها‌
براساس تحقیقات جدید شهروندان آمریکایی نسبت به توانایی دپارتمان دولتی و خصوصی این کشور در حفاظت از داده‌های شخصی‌شان بسیار نگران هستند. بررسی امنیتی موسسه یونیسس نشان می‌دهد که 44‌درصد شرکت‌کنندگان آمریکایی در این نظرسنجی احساس نگرانی شدیدی نسبت به نقض حریم خصوصی خود توسط منابع جمع‌کننده اطلاعات شخصی کردند.

رکوردشکنی گوشی محبوب چینی‌ها
کمپانی شیائومی درحال حاضر رتبه‌ نخست تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند کشور چین را در اختیار دارد. اکنون خبر می‌رسد این شرکت چینی توانسته در نیمه اول‌سال جاری میلادی 34.7‌میلیون دستگاه را بفروشد. شیائومی سریع‌ترین میزان رشد را در بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در چین و حتی دنیا داشته است. همچنین خبر رسیده این غول چینی کشور برزیل را به‌عنوان اولین مقصد صادرات خود بعد از بازار آسیا انتخاب کرده است و به‌زودی کشورهای دیگر نیز اضافه خواهند شد. گفته می‌شود شیائومی در ‌سال ۲۰۱۴ میلادی ۶۱‌میلیون گوشی هوشمند را عرضه کرده و توانسته در نیمه‌ اول ‌سال ۲۰۱۵ میلادی نیز ۳۴.۷‌میلیون دستگاه بفروشد.


تعداد بازدید :  262