شماره ۶۰۴ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
بازار سرمایه

بورس در آستانه کانال 65 هزارتایی
شهروند| بازار سرمایه ایران در هفته گذشته بیشتر از همیشه تب‌و‌تاب مذاکرات هسته‌ای را تجربه کرد و به نظر می‌رسید بورس با همه‌ ابهامات و حرف و حدیث‌ها آماده شنیدن خبرهای خوش از وین است.
در هفته گذشته شاخص کل تهران پس از مدت‌ها برای لحظاتی وارد کانال 65 هزارتایی شد. حال باید منتظر ماند تا واکنش بازار سرمایه را به‌عنوان متاثرترین بخش اقتصاد از مذاکرات در هفته جاری دید. در هفته گذشته، سه‌میلیارد و ۴۹‌میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۶‌هزار و ۵۶۹‌میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. در این مدت ۶۰‌هزار و ۳۶۰ خریدار در ۲۲۷‌هزار و ۱۸ دفعه به داد و ستد پرداختند. شاخص کل بورس اوراق بهادار نیز در هفته‌ای که گذشت، با افزایش ۰.۰۱‌درصدی به ۶۴‌هزار و ۸۶۱ واحد رسید.
در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته، روی عدد ۵۲‌هزار و ۹۶۳ واحد ایستاد. شاخص بازار اول به ۴۶‌هزار و ۷۰۳ واحد و شاخص بازار دوم به ۱۳۴‌هزار و ۴۲۴ واحد رسید. در هفته منتهی به ۱۰ تیر ماه، تعداد ۳۰۸‌هزار و ۸۴۸ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۳۰۸‌میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. این درحالی است که از ابتدای ‌سال هشت‌میلیون و ۱۷۴‌هزار و ۷۰ برگه اوراق مشارکت به ارزش هشت‌هزار و ۱۹۷‌میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شده است.

راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در فرابورس
امیر‌ هامونی، مدیرعامل فرابورس از راه‌اندازی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در آینده‌ نزدیک خبر داد و گفت: به منظور عضویت و حضور بازار سرمایه ایران در مجامع بین‌المللی بورس با گروهی از مشاوران حقوقی خارجی رایزنی‌هایی صورت گرفته است.
وی با اشاره به ارسال نخستین درخواست به سازمان بورس برای تشکیل و راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه، گفت:  در صورت موافقت سازمان بورس و نهایی شدن جزییات امیدنامه صندوق سرمایه‌گذرای جسورانه (نوآورانه) با هدف شکوفایی نوآوری‌ها و اختراعات نخستین صندوق از این دست راه‌اندازی
خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  204