شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
دولت به دنبال جریمه نقدی پرمصرف‌ها
مردم: دولت هدر روی آب و برق را مهار کند

گروه اقتصادی شهروند| همزمان با افزایش مصرف در روزهای گرم تابستان، طرح جریمه مشترکان پرمصرف آب و برق توسط وزارت نیرو به دولت رفت. این درحالی است که به غیر از مصرف بالای خانوارهای ایرانی، آب و برق از محل‌های مختلفی مانند فرسوده‌بودن خطوط انتقال و پایین بودن بهره‌وری دستگاه‌های مصرفی هدر می‌رود. در صورت تصویب این طرح، وزارت نیرو جریمه‌های سنگین‌تری برای پرمصرف‌ها در نظر می‌گیرد. درحال‌حاضر جریمه پرمصرف‌ها به اخطار و قطع آب محدود می‌شود و شرکت توزیع برق نیز با الزام نصب کنتورهای سه‌تعرفه‌ای درصدد شناسایی پرمصرف‌ها در ساعات پیک و جریمه آنان برآمده است. نظرات مردم در این زمینه را می‌خوانید.
ناشناس: ذهنیت مردم نسبت به مسئولان، ذهنیت مثبتی نیست.  بارها از اطرافیانم شنیدم که اگه صرفه‌جویی کنیم، برق‌مون صادر میشه و عده‌ای خاص سود می‌برند. مبارزه با فساد اقتصادی‌رو جدی بگیرین تا در مواردی مثل صرفه‌جویی و انصراف از یارانه و... مشارکت افزایش پیدا  کنه.
اکبرپور: تأسیسات آب‌رسانی و شبکه فاضلاب دچار مشکلات قابل‌توجهی است و بخش زیادی از آب شرب از این طریق هدر میره. دولت اول مشکلات ساختاری‌رو حل کنه بعد بیاد مردمو جریمه  کنه.
سعید: فرهنگ مصرفی مردم در خیلی‌جاها مشکل داره. روابط‌عمومی نهادهای مختلف هم به جای اقدامات کارشناسی در این زمینه کارشون شده سنجاق‌کردن بخشنامه به تابلوهای ادارات!
اعتمادی: لطفا به مسئولان بفرمایید زمانی که روی تبدیل کاربری باغ‌ها و منابع طبیعی چشم بستین و به زمین‌خواران اجازه دادین در این مکان‌ها برج‌سازی کنن و پول به جیب بزنن، باید فکر اینجاشم می‌کردین. الان فقط انشعاب آب و برق اضافه کردین و در شهرهای بزرگ به مشکل خوردین.
راحله: ایرانی‌ها فقط مصرف‌کننده شدن. واردات آب و برق‌رو هم بذارین روی تموم وارداتی که با پول نفت انجام می‌دیم.
کارشناس کشاورزی: بخش عمده هدررفت آب در بخش کشاورزیه. به‌نظر من مسئولان تا زیرساخت‌های کشاورزی‌رو تقویت نکردن بهتره محصولات کشاورزی‌رو وارد کنن.
حمید: همیشه از کمبود اعتبارات برای تقویت زیرساخت‌ها می‌نالیم. اعتبارات‌رو از جیب رانتخوارها بیرون بکشین تا مملکت در هر زمینه‌ای به چالش نخوره.
اشکان: مسئولان میگن راهکارشون واقعی‌کردن قیمت آب و برق متناسب با هزینه‌هاس. پس با این حساب هزینه توسعه شبکه آب به یک شهر کویری مثل طبس ده‌ها برابر شمالی‌هاست. این یعنی مردم یه منطقه محروم باید 10 برابر بقیه پول آب بدن. 


تعداد بازدید :  58