شماره ۶۰۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 ۱۲درصد، نرخ تورم تولید در خرداد 94| اداره آمار بانک مرکزی نتایج به ‌دست آمده از شاخص بهای تولیدکننده در ایران براساس‌ سال پایه ۱۳۹۰ را اعلام کرد. برهمین اساس شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران در خردادماه ۱۳۹۴ به عدد ۲۱۴.۷ رسيد که نسبت به ماه قبل 1.7‌درصد افزايش يافت. این آمار نشان می‌دهد نرخ تورم تولید در 12 ماه منتهي به خردادماه امسال ۱۲‌درصد افزایش یافته است.
 اعتراض به عدم تصویب گرانی روغن| محمد قبله دبیر انجمن صنایع روغن نباتی گفت: انجمن روغن به سازمان حمایت معترض است که چرا با افزایش قیمت لبنیات موافقت کرده ولی درخواست افزایش قیمت روغن را با همه مستنداتی که ارایه کردیم، نپذیرفت. او با گلایه از عدم موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش 5‌درصدی قیمت روغن اظهار داشت: انجمن بعد از 2‌سال تقاضای افزایش قیمت خود را به مقامات سازمان حمایت ارسال کرده است اما این سازمان بنا به دلایلی حاضر به صدور افزایش قیمت برای واحدهای روغنی نیست.
کاهش 14‌درصدی بارش| حجم بارش‌های کشور از ابتدای‌ سال آبی جاری (مهرماه 93) تا پایان هفته اول تیرماه 183 میلی‌متر ثبت شده که این رقم در 3 هفته گذشته هیچ تغییری نکرده است. همچنین حجم بارش‌های کشور از ابتدای ‌سال آبی جاری تاکنون در مقایسه با زمان مشابه‌ سال آبی گذشته 14‌درصد کاهش نشان می‌دهد. این میزان بارش در مقایسه با دوره زمانی مشابه متوسط درازمدت 21‌درصد کاهش یافته است. بارش‌ها در دوره مشابه ‌سال آبی گذشته 214 میلی‌متر و دوره درازمدت 231میلی‌متر ثبت شده بود.
 صرف 80‌درصد بودجه در نظام اداری| محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه «نگاه یک» گفت: نظام اداری کشور بسیار هزینه‌بر است، 80‌درصد بودجه دولت صرف نظام اداری شده و فقط 20‌درصد آن صرف عمران کشور می‌شود.
 طرح مسکن مهر اشتباه نبود| ابوالفضل صومعلو معاون سابق مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مسکن مهر نگاه جامع به تأمین مسکن باکیفیت و امن با محوریت گروه‌های کم‌درآمد است، گفت: ساخت مسکن مهر اشتباه نبود اما ایرادی که به نیکزاد وارد است این است که به توصیه صاحب‌نظران و مجریان باتجربه برای شروع نکردن پروژه‌های جدید توجه نکرد.
 باج‌خواهی عامل تفحص از سازمان چای| علی محرر رئیس سابق سازمان چای گفت: تحقیق و تفحص از سازمان چای سیاسی و ناشی از باج‌خواهی اطرافیان برخی نمایندگان مجلس برای واردات چای بوده است ولی من به کسی باج ندادم و مدارک این امر در اختیار بازرسی قرار گرفته است.
او درخصوص تأخیر در پرداخت پول خرید تضمینی چای توسط سازمان چای خاطرنشان کرد: سازمان چای کشور خود نقدینگی برای پرداخت پول چایکاران ندارد و در آن مقطع نیز دولت به دلیل مشکلات مالی پول چایکاران را با تأخیر در اختیار سازمان چای برای توزیع در میان چایکاران قرار داد.


تعداد بازدید :  315