شماره ۶۰۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
رئیس کارگروه مناطق آزاد تجاری و صنعتی کمیسیون اقتصادی مجلس :
مناطق آزاد حیاط خلوت دولت نهم و دهم بود

شهروند| رئیس کارگروه مناطق آزاد تجاری و صنعتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره مسائل اخیر پیش آمده در منطقه آزاد قشم گفت: این مشکلات در دولت دهم ایجاد شده و دولت یازدهم و اکبر ترکان مدیرعامل مناطق آزاد بر جزیی‌ترین عملکرد این مناطق نظارت دارند.
محمد علیپور در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به مسائل به وجود آمده در منطقه آزاد قشم افزود: این موضوعات نتیجه نبود نظارت کافی در دولت دهم بر مناطق آزاد بود.وی با بیان این‌که با وجود برخی انتقادات کوچک به دولت یازدهم در زمینه مناطق آزاد، عملکرد کلان این مجموعه خوب بوده است، اظهار داشت: دو ‌سال است که در مجلس بحث‌هایی در زمینه ارایه اسناد مالی مناطق آزاد به مجلس در جریان است.
نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد حیاط خلوت دولت نهم و دهم بود و مسائل پیش آمده برای منطقه آزاد قشم اولین مورد از این دست نبوده، بلکه در گذشته نیز در مناطق دیگری ازجمله ارس و چابهار اتفاقات این‌چنینی رخ داده است.
وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین اختلاس‌هایی که در مناطق آزاد رخ می‌دهد از محل منابع درآمدی و زمین‌های در اختیار اعضای هیأت‌مدیره آن منطقه آزاد است، افزود: زمین‌های مناطق آزاد بسیار ارزشمند است و در منطقه قشم نیز زمینی که حدود متری 150‌هزار تومان ارزش داشته به قیمت 90‌هزار تومان در هر مترمربع فروخته شده است.
به گفته یک منبع آگاه در قشم، در جریان پرونده فروش فرودگاه قدیمی این جزیره، دو نفر از مدیران عامل و دو نفر از مدیران کل سازمان منطقه آزاد قشم بازداشت و زندانی و برخی از اعضای هیأت‌مدیره برای ارایه توضیحات به مراجع قانونی احضار شده‌اند. این دو مدیرعامل در سال‌های 1389 و 1390 با حکم معاون رئیس‌جمهوری وقت به‌عنوان پنجمین و ششمین مدیران عامل سازمان منطقه آزاد قشم منصوب شده بودند.


تعداد بازدید :  239