شماره ۶۰۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
روی خط خبر

روحانی در ضیافت افطاری با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی: ذهنیت منفی علیه جمهوری اسلامی باید برای جهانیان افشا شود
رئیس‌جمهوری با اشاره به مذاكرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان به دنبال ساخت سلاح‌های مخرب و غیرانسانی نبوده و نیست و این ذهنیت‌سازی‌های دروغین باید برای جهانیان افشا شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز شنبه در ضیافت افطاری با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی گفت: دشمن تنها سلاح، ماهواره و موشك نمی‌سازد بلكه ذهنیتی را برای دنیا، منطقه و حتی مردم ایران می‌سازد تا ایران را خطری برای جهانیان نشان دهد.
روحانی با تأكید بر اینكه توجه به ذهنیت‌های راهبردی به اندازه واقعیت راهبردی اهمیت دارد، گفت: زمانی كه دشمن می‌کوشد ذهنیت‌های غلطی را درباره ایران به جهانیان القا کند ما نیز باید ضمن مقابله با تهدید، با تمام توان بکوشیم این ذهنیت‌ها را از افكار عمومی جهان پاك کنیم.
رئیس‌جمهوری با بیان اینكه گاهی دشمن به دنبال این است كه این دروغ را در بین اذهان عمومی جهان جا بیندازد كه حكومت ایران، حكومتی نیست كه قدرت تعامل، گفتگو، مذاكره و ائتلاف با دیگر كشورها داشته باشد، افزود: همه ما در جمهوری اسلامی ایران باید در برابر این تهدیدها آمادگی خود را حفظ کنیم.

عارف: وحدت اصلاح‌طلبان از اولویت‌های جدی ما است
رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان این‌که وحدت اصلاح‌طلبان جزو اولویت‌های جدی ماست، گفت: امیدوارم هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان بتوانند برای انتخابات به وحدت برسند و اهداف خود را پیش ببرند.
به گزارش فارس، محمدرضا عارف همچنین درباره روند مذاکرات میان ایران و 1+5 گفته است: طبیعی است که عده‌ای در مورد مذاکرات دل‌نگران باشند و ان‌شاءالله دغدغه آنها نیز همان دغدغه مذاکره‌کنندگان باشد و بتوانیم در این روند به حق خودمان برسیم.

رحمانی‌فضلی: دعوت از احزاب گزینشی نبود، امیدوارم شاهد لغو هیچ کنسرتی نباشیم
وزیر کشور در یادداشتی نکاتی را از برنامه افطار با دبیران کل احزاب و لغو کنسرت‌ها مطرح کرد.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: در نشست مشترک وزارت کشور با احزاب سیاسی به تشریح سیاست‌های انتخاباتی دولت پرداختم که برای پرهیز از برداشت‌های سلیقه‌ای و جناحی احتمالی کلید واژه‌هایی را با مردم نجیب و فهیم در میان می‌گذارم. وزیر کشور در ادامه این مطلب ادامه داده است: برای دعوت از احزاب به هیچ وجه گزینشی صورت نگرفته است و این‌که می‌گویند دولت محل تاخت‌وتاز اصلاح‌طلبان است، این گونه نبوده و نیست و نباید این‌گونه قضاوت کنیم.
رحمانی‌فضلی همچنین در ادامه این مطلب به بیان مواردی درباره حقوق شهروندی پرداخته و نوشته است: حجم خبرها به گونه‌ای است که حکایت از لغو  50‌درصدی کنسرت‌ها دارد این درحالی‌است که براساس آمار  3ماهه اول امسال از 312 کنسرت دارای مجوز تنها 9 کنسرت برگزار نشده که 3 مورد آن از طرف برگزارکنندگان و یک مورد به دلیل اشکال محتوایی از سوی وزارت ارشاد لغو شده است. امید است همگی با تن دادن به قواعد شهروندی شاهد لغو هیچ کنسرتی نباشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: گزارش‌های تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری در دوره قبل محرمانه است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از دستگیری 32 نفر در مورد پرونده 3‌هزار میلیاردی و صدور حکم اعدام برای چهار نفر دراین‌باره خبر داد.
به گزارش ایلنا، ناصر سراج درخصوص پرونده وکیل 32 میلیاردی تصریح کرد: رأی این پرونده نیز صادر شده که وکیل به 18‌سال حبس محکوم شده و البته این حکم بدوی است. مدیرکل وزارتخانه مربوطه نیز به 5‌سال حبس و انفصال دایم از خدمات دولتی محکوم شده است. همچنین رد پول گرفته شده برای وکیل 14‌میلیارد و 400‌میلیون تومان است و مدیرکل نیز باید 465‌میلیون تومان به صندوق دولت واریز کند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضع پرونده بابک زنجانی نیز خاطرنشان کرد: کیفرخواست وی صادر شده و به دادگاه رفته؛ اما این پرونده درحال حاضر در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح است و کلیه اموال شناسایی شده، تحویل وزارت نفت شده که البته کفاف این بدهی‌ها را نمی‌دهد.
سراج در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری در دولت قبل نیز ابراز داشت: قطعا هر تخلفی که صورت بگیرد و در هر نهادی که باشد ما آن را رسیدگی می‌کنیم. گزارش‌ها دراین‌باره محرمانه است و تا وقتی که به دادگاه نرود و اعلام عمومی نشود، از افشای آن معذوریم.


تعداد بازدید :  300