شماره ۶۰۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با سیروس دین‌محمدی، مربی جدید استقلال
می‌خواهم از مظلومی یاد بگیرم

شهروند| بازیکن ریزنقش سال‌های نه‌چندان دور استقلال که در میان هواداران نیز از محبوبیت خوبی برخوردار است،‌ امسال برای اولین‌بار روی نیمکت این تیم در کسوت مربی می‌نشیند و معتقد است که برای رسیدن به سطوح بالای مربیگری باید از همین جا شروع کرد.
یادگیری از مظلومی
سیروس دین‌محمدی، دستیار پرویز مظلومی درباره حضورش در کادرفنی استقلال به «شهروند» می‌گوید: «من هرچه دارم از استقلال است و دوست دارم هر چه در توانم است، برای تیم محبوبم بگذارم. قبول کردم به‌عنوان کمک مربی روی نیمکت استقلال باشم چون می‌خواهم از مظلومی یاد بگیرم. قطعا از تجربیات مظلومی که 2 فصل در استقلال سرمربی بوده،‌ استفاده می‌کنم.»
شأن استقلال ششمی نیست
او آینده استقلال را روشن می‌داند: «تلاشمان این است که استقلال را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم. مظلومی در 2 سالی که در استقلال بود، نتایج خوبی کسب کرد اما در 2 فصل اخیر عنوان‌های پنجم و ششم کسب شده که اصلا در شأن استقلال نیست. امسال ابتدا هدفمان سهمیه آسیا است و نیم نگاهی هم به جام قهرمانی داریم. وقتی تیمی 2‌سال از بالای جدول دور مانده،‌ کار کمی سخت است ولی هواداران هم دیگر طاقت ناکامی ندارند.»
مجیدی نمی‌تواند  سرمربی شود!
مربی استقلال با اشاره به این‌که سعی کرده مراحل ترقی را طی کند، درباره انصراف فرهاد مجیدی از کار در استقلال خاطرنشان می‌کند:  «به عقیده من، این تفکر اشتباه است که فکر کنیم به یک‌باره می‌توانیم به سرمربیگری یک تیم برسیم. خودم وقتی فوتبال را کنار گذاشتم،‌ فکر می‌کردم خیلی زود سرمربی یک تیم لیگ برتری می‌شوم اما تجربه کافی را نداشتم و فهمیدم که باید پله‌پله مدارج ترقی را طی کنم. چند‌سال قبل آنالیزور استقلال بودم و ‌سال گذشته هم سرمربی امیدهای استقلال شدم تا عیار خودم را در سمت سرمربی بسنجم. فرهاد دوست خوب من است اما اینطور نیست که فکر کنی چون بازیکن خوبی بودی، می‌توانی مربی خوبی هم شوی. کار کردن در بخش پایه بسیار سنگین است و شاید از سرمربیگری در لیگ‌برتر نیز سخت‌تر باشد. به هم‌دوره‌های خودم هم پیشنهاد می‌کنم که قبل از حضور در تیم‌های بزرگسالان در بخش پایه کار کنند.»
دانش   مظلومی پایین نیست
برخی اعتقاد دارند دانش فنی پرویز مظلومی چندان بالا نیست؛ دین‌محمدی به این مسأله واکنش نشان می‌دهد:  «این مسأله به هیچ‌وجه درست نیست. همه ما رو به جلو حرکت می‌کنیم و مظلومی نیز با چیزی که من از او دیدم، با دانش بالایی کارش را دنبال می‌کند. خودم شخصا به استقلال آمدم تا از او مسائل جدید یاد بگیرم و هیچ وقت هم ادعایم نمی‌شود. مطمئنم مظلومی با استفاده از تجربه دوره قبلی مربیگری‌اش در استقلال موفق می‌شود.»
شأن  باتجربه‌ها را حفظ   می‌کنیم
وی در پایان درباره احتمال جدایی برخی از بازیکنان باتجربه استقلال نظیر صادقی و عنایتی می‌افزاید: «تمام نظریات را در بخش نقل و انتقالات مظلومی می‌دهد و در حیطه اختیارات  من نیست که بگویم کدام بازیکن می‌ماند و کدام نه. البته مطمئنا اگر قرار به جدایی این بازیکنان باشد، شأن آنها را حفظ می‌کنیم.»


تعداد بازدید :  337